dinsdag 18 december 2018

Lanzarote de winterzon opzoeken.

De winterzon dat is waar we zin in hebben.
Ik vind het prachtig en hou van de 4 seizoenen maar onze voorkeur gaat toch wel uit naar het voorjaar en de zomer,we zijn niet echte winter mensen en zullen dan ook zeker niet op wintersport gaan.

Dus zijn we al een tijdje geleden op zoek gegaan waar we het beste heen konden en toch nog wat zon en aangename temperaturen kunnen vinden,en dan heb je in Europa niet veel keus,enige wat overblijft zijn de Canarische Eilanden.
In 2015 zijn we ook in Lanzarote geweest een weekje en dat was ons eigenlijk goed bevallen,aardige mensen, getroffen met het weer (december,hoe het nu wordt is natuurlijk maar afwachten) en dus zijn we destijds gaan kijken of er iets leuks voor ons bij was om een paar weken te kunnen doorbrengen.

We zijn eerst op zoek gegaan naar tickets en daarna gaan kijken of we een app konden vinden.
Tickets waren geen probleem voor 384 met twee een retour naar Lanzarote.
En we hadden een leuk app gevonden via Tripadvisor alles geregeld en betaald maar van de eigenaar kwam geen respons,en dus wat Tripadvisor doet is de boel annuleren nou daar zaten we dan, geld terug gekregen dat ging allemaal vlot en netjes,maar wel de tickets en geen app,we zaten vast aan de datum en de zoektocht begon opnieuw.

Ik kreeg het inmiddels spaans benauwd want wat bleek voor de periode dec/jan zat al ontzettend veel vol en wij hadden toch wel wat noten op onze zang,bv niet achteraf zitten,vlakbij de winkels (we huren geen auto)
niet hoeven klimmen want veel app liggen ook achteraf,dichtbij de boulevard en strand.
Maar gelukkig toch nog iets gevonden wat aan al onze wensen voldeed.
Dus hebben de beslissing genomen een leuk klein app met vrijwel alles erop en eraan.
Contact met de host via mail en telefonisch verliep erg lekker.Op 100 meter een supermarkt en dan straatje oversteken en we zijn aan de boulevard en het strand.
Waar het heerlijk wandelen is.

En nu vertrekken we dus op Dinsdag 18 December vanuit Eindhoven naar Arrecife,lekkere vertrektijden s'morgens om 7.00 uur en aankomst Arrecife 10.15 uur.
Terugvlucht Dinsdag 8 Januari om 11.00 uur en aankomst Eindhoven 16.20 uur.

We hebben een taxi geregeld die ons naar het vliegveld van Eindhoven zal brengen.
In Lanzarote is het een uur vroeger dan in Nederland!

We gaan naar het plaatsje Puerto Del Carmen.

Hoe we van het vliegveld Arrecife naar het app komen moeten we nog even uitzoeken het kan met de bus zitten dichtbij het vliegveld of pakken een taxi.

Heerlijk weg met Kerst en Oud en Nieuw, we geven er niks om die feestdagen en zullen de dagen in Lanzarote gaan invullen hoogstwaarschijnlijk lekker met niks.

Auto.
Misschien dat we voor een paar dagen een auto gaan huren,in ieder geval niet voor 3 weken,met de bus schijn je overal te kunnen komen en uiteindelijk hebben we alle tijd.

Het app.
Simpel maar wel met alles wat we willen,fijne keuken want   het ontbijt willen we gewoon 'thuis'doen en zullen zeker eens uit eten gaan maar vind het ook fijn om zelf wat in elkaar te flansen mmmm lekker tapas.

Als we aangekomen zijn kunnen we nog niet het app in, Margarita zei ons wel dat we de koffers daar al kwijt kunnen maar dat we er pas in kunnen om 14.00 uur want er moet eerst schoongemaakt worden nou prima hoor maak maar lekker schoon wij gaan in de tussentijd wel lekker op een terrasje zitten.

Wij gaan in het app A 23 verblijven.

Ik mag hopen dat er een andere tv staat maar zo niet nog geen probleem we hebben de laptop en ipad mee en daar kunnen we ook tv op kijken als dat nodig is.

Ik denk dat het best uit te houden is hier.

Deze periode zal niet zo spannend gaan worden en ik zal dan zeker niet dagelijks de blog bijhouden.
Nu gaan we wachten tot het zover is.

De dag van vertrek dinsdag 18 december 2018.

donderdag 25 oktober 2018

Strand,zondag 14 oktober dag 9.

Vandaag dus een dag strand,en het was genieten,geluid van de golven heerlijke bedjes 6 euro samen met een parasol.

Alleen erg jammer al die kiezels want in het water komen was een heel avontuur,maar heeft ook zo zijn voordelen met een flinke wind heb je geen last van overal zand waar je het niet wil hebben.

Op het strand zijn ook zitjes en een soort "keet"waar je koffie en snacks kunt bestellen een frappe 1.50 euro dus dat zijn nog eens leuke prijzen.

Zo heerlijk rustig hier op het strand en maar 7 min lopen van ons app af en je ligt hier niet bij een ander in de hut te kijken, zal in volle seizoen wel anders zijn denk ik, want nu liep het seizoen echt af,wij vonden dat helemaal niet erg die rust!

Verder vandaag geen .... gedaan.

Trianta,Maandag 15 oktober en Dinsdag 16 okt strand.

Trianda is een gezellige badplaats en bestaat uit een oude en nieuwe, meer toeristische, centrum. In het nieuwe deel van Trianda vind je de winkeltjes, bars, disco's, restaurants, tavernes en terassen. Hier liggen ook vooral de luxere hotels.

En inderdaad wij hebben enorm grote hotels gezien.
Verder vonden wij er niet zoveel aan, maar goed een beetje gewandeld want ja beweging moet er ook in zitten he!

We komen een Engels koppel tegen en raken daarmee aan de praat,ook Amerika gangers dus ja we hadden wel wat te kletsen.
Na een kleine 2 en half uur hebben we het hier ook wel weer gehad en rijden terug naar app we kleden ons om en gaan nog een poosje op onze rug liggen bij het zwembad.In de avond gaan we nog even een lekkere wandeling maken richting dorp.
Dorp zelf is eigenlijk niet veel aan, zijn wat winkels, taverne's uiteraard een kerk.

Pleintje.
Ik had eens gevraagd waarom de onderkant van de bomen wit gekalkt zijn dat zie je praktisch overal dat is dus tegen insecten.

En dan is het Dinsdag 16 oktober de laatste volle vakantie dag.

We nemen nog een dagje strand.

Er staat behoorlijk wat wind en daarom "liggen" de parasols.

We houden het een hele dag vol en er is bijna niemand op het strand.
In de avond gaan we de koffer weer inpakken en zit het er echt bijna weer op.

Woensdag 17 oktober.

We laten de wekker op tijd aflopen nemen een douche en gooien de laatste dingen in de koffer,om 8 uur gaat Theo nog broodjes halen en nemen we ons laatste ontbijtje in Rhodos.
De andere gasten worden om 9.20 uur opgehaald door Corendon maar omdat wij de auto hebben en die moeten gaan inleveren,zijn wij mooi de meute voor met inchecken.
Bij het verhuurbedrijf is alles weer zo klaar en worden we met een busje naar het vliegveld gebracht dit ritje is kort een 10 min.
De balie is al open en we zijn de eersten dus zalig, inchecken en klaar zijn we, en zitten op stoel 6 ieder aan een gangpad.
Het is een beetje bewolkt en kunnen heerlijk even buiten zitten en nemen nog een kop koffie ook hier op het vliegveld weten ze van prijzen een kleine cappucino kost 4.50 euro.
Tijd om door de poortjes te gaan hier geen stress gedoe en ook dit gaat lekker vlot.
We lopen nog even door de winkels maar ik vind de prijzen echt belachelijk een nagellakje 15 euro nou oke ik haal die zoals altijd wel bij de Hema hahah.

De vlucht gaat prima ik heb een aardig koppel naast me en soms babbelen we even wat.
Aankomst in Maastricht 14.30 uur helaas was het tijdje wachten op de koffers en je zou zeggen zo'n klein vliegveld da's zo gepiept maar nee.
Een uurtje wachten dus!

Dan op naar huis en uiteraard kom je rond deze tijd in langzaam rijdend  is stilstaand verkeer terecht zeker bij Eindhoven.
Maar we komen heelhuids thuis en de vakantie zit er nu echt op.We hebben het weer heerlijk gehad bijna elke dag op stap en mooie en leuke dingen gezien en gedaan.

Maar we treuren niet wachten rustig af op de volgende.

En misschien tot een volgende keer!
Iedereen bedankt voor het meelezen!

Kalithea en Faliraki.Vrijdag 12 oktober dag 7. En zaterdag 13 okt dag 8.

Voor vandaag besluiten we om naar Kalithea te gaan.

Vroeger was Kalithea bekend en beroemd om de geneeskrachtige bronnen/thermen die zich hier bevonden. Er staan hier nog een aantal gebouwen die dit bevestigen. De gebouwen vormen een bezienswaardigheid op zich en het gebouw met het kuuroord is onlangs gerenoveerd. (zie foto's). Dit is zeker de moeite waard om te bezoeken, daar hier ook het hele jaar door diverse tentoonstellingen gehouden worden. Hier hangen o.a. mooie foto's van scene's uit beroemde films die hier gedeeltelijk gedraaid zijn zoals o.a. "The Guns of Navaroneen "Zorba de Griek".

Rond een uur of 10 zitten we in de auto en rijden eerst naar Faliraki echt een toeristenplaats met veel hotels en een mooi strand en een leuke winkelstraat.
Het schijnt een geliefde plek te zijn voor de vakantieganger.
We parkeren de auto en gaan eens een rondje maken.

Eigenlijk hebben we het zo bekeken hier, op het strand 2 bedjes en een parasol 10 euro voor een hele dag.
We rijden door naar Kalithea.

We betalen en mogen door voor ons was het 3 euro pp.
Lopen binnen en gaan eens rondkijken eerst maar eens de rotsen op,en wat een prachtig uitzicht.

We gaan maar eens verder rond.

In de namiddag zou er een bruidspaar komen echt een leuke plek om je feestje te vieren daar langs de baai, jammer dat wij dat al achter de rug hebben.

Terrasjes leuke zitjes en we gaan daar dan ook even genieten we bestellen wat en hebben een heel mooi uitzicht.

Er hangt een hele relaxte sfeer, en voor de entree prijs kun je dus hier gewoon ook de hele dag op een bedje liggen en zwemmen.

Zaterdag 13 oktober.
Een dan van niks doen zo hoort dat ook geloof ik in een vakantie niks doen.
Gewoon lekker lezen en hangen bij het zwembad.

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...