dinsdag 18 december 2018

Lanzarote de winterzon opzoeken.

De winterzon dat is waar we zin in hebben.
Ik vind het prachtig en hou van de 4 seizoenen maar onze voorkeur gaat toch wel uit naar het voorjaar en de zomer,we zijn niet echte winter mensen en zullen dan ook zeker niet op wintersport gaan.

Dus zijn we al een tijdje geleden op zoek gegaan waar we het beste heen konden en toch nog wat zon en aangename temperaturen kunnen vinden,en dan heb je in Europa niet veel keus,enige wat overblijft zijn de Canarische Eilanden.
In 2015 zijn we ook in Lanzarote geweest een weekje en dat was ons eigenlijk goed bevallen,aardige mensen, getroffen met het weer (december,hoe het nu wordt is natuurlijk maar afwachten) en dus zijn we destijds gaan kijken of er iets leuks voor ons bij was om een paar weken te kunnen doorbrengen.

We zijn eerst op zoek gegaan naar tickets en daarna gaan kijken of we een app konden vinden.
Tickets waren geen probleem voor 384 met twee een retour naar Lanzarote.
En we hadden een leuk app gevonden via Tripadvisor alles geregeld en betaald maar van de eigenaar kwam geen respons,en dus wat Tripadvisor doet is de boel annuleren nou daar zaten we dan, geld terug gekregen dat ging allemaal vlot en netjes,maar wel de tickets en geen app,we zaten vast aan de datum en de zoektocht begon opnieuw.

Ik kreeg het inmiddels spaans benauwd want wat bleek voor de periode dec/jan zat al ontzettend veel vol en wij hadden toch wel wat noten op onze zang,bv niet achteraf zitten,vlakbij de winkels (we huren geen auto)
niet hoeven klimmen want veel app liggen ook achteraf,dichtbij de boulevard en strand.
Maar gelukkig toch nog iets gevonden wat aan al onze wensen voldeed.
Dus hebben de beslissing genomen een leuk klein app met vrijwel alles erop en eraan.
Contact met de host via mail en telefonisch verliep erg lekker.Op 100 meter een supermarkt en dan straatje oversteken en we zijn aan de boulevard en het strand.
Waar het heerlijk wandelen is.

En nu vertrekken we dus op Dinsdag 18 December vanuit Eindhoven naar Arrecife,lekkere vertrektijden s'morgens om 7.00 uur en aankomst Arrecife 10.15 uur.
Terugvlucht Dinsdag 8 Januari om 11.00 uur en aankomst Eindhoven 16.20 uur.

We hebben een taxi geregeld die ons naar het vliegveld van Eindhoven zal brengen.
In Lanzarote is het een uur vroeger dan in Nederland!

We gaan naar het plaatsje Puerto Del Carmen.

Hoe we van het vliegveld Arrecife naar het app komen moeten we nog even uitzoeken het kan met de bus zitten dichtbij het vliegveld of pakken een taxi.

Heerlijk weg met Kerst en Oud en Nieuw, we geven er niks om die feestdagen en zullen de dagen in Lanzarote gaan invullen hoogstwaarschijnlijk lekker met niks.

Auto.
Misschien dat we voor een paar dagen een auto gaan huren,in ieder geval niet voor 3 weken,met de bus schijn je overal te kunnen komen en uiteindelijk hebben we alle tijd.

Het app.
Simpel maar wel met alles wat we willen,fijne keuken want   het ontbijt willen we gewoon 'thuis'doen en zullen zeker eens uit eten gaan maar vind het ook fijn om zelf wat in elkaar te flansen mmmm lekker tapas.

Als we aangekomen zijn kunnen we nog niet het app in, Margarita zei ons wel dat we de koffers daar al kwijt kunnen maar dat we er pas in kunnen om 14.00 uur want er moet eerst schoongemaakt worden nou prima hoor maak maar lekker schoon wij gaan in de tussentijd wel lekker op een terrasje zitten.

Wij gaan in het app A 23 verblijven.

Ik mag hopen dat er een andere tv staat maar zo niet nog geen probleem we hebben de laptop en ipad mee en daar kunnen we ook tv op kijken als dat nodig is.

Ik denk dat het best uit te houden is hier.

Deze periode zal niet zo spannend gaan worden en ik zal dan zeker niet dagelijks de blog bijhouden.
Nu gaan we wachten tot het zover is.

De dag van vertrek dinsdag 18 december 2018.

1. Wat een zaligheid, in de winter, en dan ook nog tijdens kerst en oud en nieuw, de winterzon opzoeken. Heb zelf ook een broertje dood aan de winter, en zeker aan de feestdagen... Maar dat wist je al haha. Het is dat ik mijn moeder niet alleen wil laten zitten met kerst, anders had ik ook nog wel een keer in die periode weggewild. Het app ziet er goed uit hoor! Met alles wat je nodig hebt, en prachtige ligging.
    Absurd toch dat zoveel al vol zat, liep daar natuurlijk ook tegenaan bij Cor en Don. Alles wat betaalbaar is zat al vol. En wat overbleef trok me niet of te duur.
    Maak me maar lekker jaloers tijdens jullie vakantie met mooie plaatjes van het strand, de zon, en het lekkere eten!

2. Ziet er allemaal goed uit hoor, heerlijk met de feestdagen weg. Ik vind het ook heerlijk om rond deze periode op vakantie te gaan. En ik ga natuurlijk met jullie mee “genieten”

3. Lekker zeg, weet een goed vooruitzicht.

4. ziet er top uit meis, zou het aan de leeftijden liggen dat "We"er geen zin in hebben met de kerst(dat gedoe)// ook ik ben lekker thuis en geen visite en ga ook nergens OP visite..wij doen met de kleine fam, die wij hebben gewoon 1 familie dagje en vieren gelijk 1 van de verjaardagen..met kadootjes.niet duur gewoon lekker zellie beppen, lachen en uitpakken, lekker samen wat eten en in de avond gaat een ieder weer naar zijn/haar eigen stekje...doen wij al jaren zo en bevalt erg goed...
    lieffies het ziet er erg goed en zellie uit, dus lekker genieten,maar ach dat doen jullie toch all. perfect... en wens je daar heerlijke rustige daagjes..bloggie komt wel als je thuis bent(een kleintje dan he )

5. Fijne vakantie jullie lekker in de zon zullen wij ook doen een zomerse kerst

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...