zaterdag 6 april 2019

Madeira dag 4,westen van het eiland






Vandaag is het zondag 31 maart.
Om 9.15 uur zitten we in de auto.
We willen het westen van het eiland gaan bekijken,en dat is weer een heel ander landschap.

De eerste stop hebben we bij Cristo Rei.
Het beeld is 14 meter hoog en kijkt over de zee.
Dit beeld is ouder dan het er op lijkende wereldberoemde beeld in Rio de Janeiro.

Het uitzicht is weer heel mooi.



















Ik begrijp soms niets van mensen, waarom moet er in hemelsnaam geschreven worden op een plant,ik zie het nut er niet van in.





Hier zijn we niet erg lang blijven hangen.

Rijden verder door naar het schiereiland  Ponta Sao Lourenco.
Je kunt hier een flinke wandeling maken met hoogte verschillen nodig goeie schoenen,drinken,en dan krijg je een adembenemend uitzicht 4km heen en 4 terug, het lijkt niet veel maar hebben mensen gesproken die een beetje spijt hadden van de wandeling want die was behoorlijk pittig, wij slaan over want heb mijn huiswerk goed gedaan een stukje doorrijden en je hebt hetzelfde uitzicht vanaf een miradouro.
De weg er naar toe is totaal anders dan wat we eerder hebben gezien,wat een verschillend landschap heeft Madeira.
Hier geen levada's,watervallen,of groene bossen.
Hier grillige kliffen, diepe afgronden en een woestijnachtig landschap.

















De rit er naar toe is al zo bijzonder.






Ik hou ervan, heerlijk die ruige ongerepte natuur, ik geniet met een hele grote G.

We komen bij de parkeerplaats aan,en gaan eens rondkijken.










Het pad blijft niet zoals op de foto even later loop je over losse keien,en moet goed kijken waar je loopt, wij doen maar een klein stukje om toch een beetje te proeven om in dit mooie landschap te lopen.

















Jezus wat is het mooi hier mijn dag kan niet meer stuk.













Hier kun je gewoon niet kalm blijven en ik zuig alles in me op,en we hebben hier dan ook een poosje zitten genieten.

Dan wordt het toch tijd om weer in te stappen en verder te rijden.
Maken een stop in het plaatsje Machico.
Daar vinden we een leuk en gezellig pleintje met terrasjes en een paar marktkraampjes.
We gaan lekker even zitten en bestellen een koffie.










Na de koffie lopen we terug richting auto langs de boulevard,en een gemaakt strandje.






Tegen dat we terug bij de auto zijn begint het weer eens te spetteren, maar oh wat hebben wij een mazzel gehad in het begin van de dag om te genieten op het schiereiland.
Eenmaal in het app nemen we een lekker ijsje en genieten en praten na over al het moois wat we vandaag hebben gedaan en gezien.




3 opmerkingen:

  1. Zag er daar ook stil uit of vergis ik me

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dus rio heeft gejat!!!oke het is ietsje kleiner, maar verder??? ja mensen zijn niet van die prettige wezentjes he, met die namen op die bladeren.. en wat heerlijk dat je er niet al te veel van tegen komt dan.. ook die levadas prachtig systeem is dat... en natuurlijk de fotos weer erg mooi meis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg die ruige kustlijn. En mazzel met het weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...