vrijdag 5 april 2019

Madeira de reisdag. Een kort nachtje.

Donderdag 28 maart dag 1 de reisdag.

Vanmorgen worden we al vroeg door de wekker geroepen en dat is om 1.15 uur.We lagen er al vroeg in maar dat slapen wil dan eigenlijk ook niet echt lukken.
Op gemakkie wakker worden want ja dat uit bed springen en gelijk sjeesen is er niet meer bij.

We zijn lekker op tijd bij parkfly en gelukkig gaat daar alles eens goed!

Het inchecken hadden we thuis al gedaan en de stoelen besproken dus we hoefden alleen de koffers af te geven.Dat ging allemaal lekker soepel geen rij dus we konden al rap door de poortjes.

En zoals gewoonlijk ook weer alles uit.

We komen bij de gate en ik was reuze nieuwsgierig wat voor mensen er met deze vlucht gingen,nou er was maar een koppel met een kindje en de rest? Ja wij waren mee met de ouderenbond.
Allemaal grijze koppen en tuurlijk ik zeg niks.

Naast mij zit een koppel uit Utrecht en mevr heeft me drie en half uur aan de praat gehouden,moet zeggen was ook erg gezellig en de tijd vloog voorbij.

Aankomst op Madeira was lekker op tijd,en we stonden dus om 9.21 uur bij de bagageband,we moesten onze klokje verzetten want op madeira is het een uur vroeger dan in Nederland.

Als we de koffer in handen hebben gaan we op zoek naar verhuurbedrijf voor de auto.
Daar krijgen we wat info en worden naar buiten gestuurd om de auto op te halen.
Hadden een Renault Megane besteld maar kregen een Peugeot 308 een diesel.

Daar aangekomen kwam er een dame die meeliep naar de auto en samen met Theo een rondje gelopen gekeken naar beschadigingen van de auto er stond al wat op papier van een vorige keer, ze had een soort sticker waarop ze liet zien hoe groot de beschadiging mocht zijn,en als het te groot was zou je de ..... zijn.

Toen we aankwamen was het heel mooi weer, toen nog wel.

Theo stelt "miepje"in zodat zij ons kan vertellen of we links,rechts of rechtdoor moeten.

We krijgen een app van Abel Lucas de eigenaar van het app, dat als we van vliegveld wegrijden hem het even laten weten zodat ie bij het app is als wij komen, zo gezegd zo gedaan.

We nemen de snelste route er zijn n.l 3 soorten wegen op Madeira, maar wij gaan even voor de snelle, en dan kom je door heeeel veeeel tunnels,( ik weet niet wat erger is de tunnels of het binnendoor rijden)

We vinden het uitzicht nu al mooi.
Dan komen we aan bij het app, op de Estrada Monumental.
Abel staat ons al op te wachten bij de poort.
We waren enigzins verbaasd ik dacht dat er een ouwe knar zou staan maar nee een hele jonge gast,beetje surf type,knotje en lang haar,maar wat een leuke gozer.
Ons app was nog niet klaar maar konden alvast spullen in het app zetten,hij heeft ons enige uitleg gegeven over madeira en het app.
En hij bleef maar aan de klets,ik dacht ja dat is leuk maar begin het app maar schoon te maken haha.Wij zijn op stap gegaan hadden inmiddels  wat trek gekregen en zijn op een terrasje gaan zitten een tosti en koffie.

Dan krijgen we een app van Abel dat het app klaar is en we erin kunnen.

Het is echt een super app,er was een wasmachine en dat wist ik niet eens.
Kastjes vol met kruiden,appeltjes op een schaal,koffie cups en als we die ophadden konden we even een belletje doen dan zou ie komen bijvullen.Het was echt top zoiets hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Rondje badkamer, er was een verbanddoos, douche creme,shampoo,bodylotion.
En een heerlijke grote inloop douche met harde straal en een regendouche.

De keuken helemaal compleet,nee wij hebben niet gemopperd.

Slaapkamer met aan de andere kant nog een kleinere tv en grote kasten.

Huiskamer ook gewoon helemaal tip top in orde.

En de rolgordijnen gingen elektrisch omhoog goed bekeken want sommige mensen zouden eens kunnen sjorren aan het optrek systeem.

Het balkon.

En aan de andere kant stond nog een twee-zits bankje.
Beneden bij het app is een supermarkt,en een stukje verderop bij Forum Madeira een soort van mall zit er ook een en die is wat groter, net te ver om te lopen om met boodschappen te sjouwen en dus pakken we de auto en gaan daar onze "grote"boodschappen doen.

Dan begint de vermoeidheid toch wel toe te slaan want het was tenslotte best een lange dag.
We liggen er die avond dan ook vroeg in, even ruzie gehad met het kussen,maar verder hebben we heerlijk geslapen.

1. Wel ziet er al weer prachtig uit en app top zou ik zeggen wie daar. Iet te vree mee is kan de .......op hihihhi

2. Wat een prachtig appartement, dat is wel eens anders geweest ;-). Daar kunnen jullie het wel uithouden. Veel plezier, alhoewel ik de hint zag voor wat betreft het weer...

3. Wauw wat een schitterend appartement zeg! super benieuwd naar de rest vd vakantie.

4. Dat appartement ziet er echt top uit.

5. mooi app. en heerlijk schoon. top daar kan je je goed vermaken..

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...