dinsdag 9 juli 2019

Dag van vertrek een heeeel kort nachtje




En echt we zijn verliefd geworden op deze kleine mooie eilandjes en ik weet nu al dat we er meer zullen gaan bezoeken.




De dag van vertrek 1 Juli naar Karpathos en een heel erg kort nachtje.
We gingen op tijd naar bed omdat de wekker om 1.15 uur af zou gaan, inmiddels moeten we toch eigenlijk wel beter weten dat je dan toch niet slaapt.



Ten eerste was het al een warme plaknacht,dus ik ging eigenlijk al met de gedachten van slapen komt het toch niet,slecht om zo al te beginnen natuurlijk.
Uiteindelijk heb ik denk ik voor de laatste keer de wekker gezien het was om 23.30 uur daarna blijkbaar toch gaan slapen en om 1.00 uur wakker weer,ik ben er maar uit gegaan want over een 15 min zou de wekker toch lawaai gaan maken.
Dus aan de koffie en ons ritueeltje gaan doen.

Op ons gemakje naar Aalsmeer gereden daar de auto achter gelaten en waren lekker op tijd op Schiphol.
Thuis hadden we al ingecheckt en mochten zelf onze koffer scannen en labelen dat was ook weer zo gepiept.
Geen drukte nergens en toen werd het wachten geblazen.

 Op tijd boarden en we hadden wel een vlucht met de nodige turbulentie.



Hier stond ie al op ons te wachten op Schiphol.
Ik vond het een oud ding zal wel niet geweest zijn maar binnen hm zo zo!

Om 10.00 Nederlandse tijd ( 11.00 griekse)
kwamen we aan op Karpathos.
De trap werd eraan gezet en dan kom je buiten in de warmte en een beste wind,zo lekker!
Met een bus naar de hal gebracht en binnen no time waren de koffers er,envelopje halen bij de hostess en toen naar de bus.
Een lekker kort ritje naar het Hotel,en onderweg zag ik al dat het eiland erg mooi is.
We genoten eigenlijk al volop wat een goeie beslissing is dit geweest haha.
Om 12.00 kwamen we al bij het hotel aan.
Onze kamer was nog niet klaar maar iedereen kreeg een glaasje fris aangeboden.
Na ongeveer een 25 min kwam de man van de receptie ons roepen dat de kamer klaar was.
Tsja en dan is het altijd even spannend waar komen we binnen.
Het bleek dat wij een pas gerenoveerde kamer hadden hier hadden we niet op gerekend,want de foto's die ik had gezien waren sommige kamers nog oud.
Of we mazzel hadden zeg!














Uitzicht vanaf ons balkonnetje.




Het Balkonnetje (verdorie die letters veranderen ook steeds van kleur grrr)
Op het balkon kon je s'morgens vroeg lekker zitten maar rond een uur of 10 volle zon tot ie onder ging en was afzien daar.
Gelukkig veel wind op het eiland anders was het echt heel warm.



Het plaatsje Menetes wat verderop in de bergen lag konden we ook zien vanaf het balkon,zo leuk in de avond de verlichting van de huisjes.

Toen we bij het zwembad zaten te wachten tot onze kamer klaar was, voelde het complex al heel relaxed aan ik kreeg gelijk zo'n heerlijk ontspannen gevoel over me.



Ik hou er toch van dat kleinschalige gebeuren.

Nadat we onze koffer leeg hadden even op pad naar de supermarkt.
Ik moet zeggen tegenwoordig is Griekenland toch ook niet echt goedkoop meer,het uit eten gaan dat kun je zo duur maken als je zelf wilt maar in de supermarkt vonden wij alles best wel prijzig.
We hebben het water maar even bij de bar gekocht van het complex want we waren te moe om met liters water te sjouwen, maar sjee fles water bij de bar was toch 1.50 euro voor anderhalf liter water, en dus zijn we de volgende dag toch maar gaan sjouwen met water uit de supermarkt.
Het komt toch weer om de hoek kijken he die zuinige Nederlanders.

In de middag gaan liggen luieren bij het zwembad heerlijk heerlijk.



Lekker onder de parasol blauwe lucht en een heerlijke wind,of het uit te houden is?
Zalig hier kan een mens blij van worden!

Tot morgen weer! 

3 opmerkingen:

  1. Dat appartement ziet er mooi uit zeg. En moest zo lachen, die foto's, mooi gerenoveerde kamer. En dan dat keukentje er achteraan hahaha! En dat is zo fijn, als er een lekker stevig windje staat bij die warmte.
    Ben benieuwd naar het vervolg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi hoor.....Griekenland is inderdaad prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beetje laat je blog gezien sorrybwas die totaal vergeten whhahahahha

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...