zondag 23 juni 2019

Karpathos Griekenland van 1 juli tot 8 juli 2019!





Of we gek zijn? Nog niet een beetje.πŸ˜…



Inmiddels zijn we de Griekse Eilanden wel heel leuk gaan vinden,vriendelijke bevolking, lekker eten,ontspannen sfeertje,en het authentieke (lees ouwe meuk).
Eilandjes genoeg nog om te bezoeken we hebben er nog wel een paar op ons lijstje staan en dan vooral de wat kleinere eilanden wat nog niet overbevolkt is door toerisme.

Ik kijk met regelmaat even bij Sunweb,Corendon,en Tui.
Laat ik nu weer een mooie aanbieding tegen komen die we eigenlijk niet kunnen negeren πŸ™ˆ.

Zo stond Karpathos dus ook op het lijstje,en ja daar was dan die aanbieding bij Tui.






Het hoort bij de Dodecanese eilandengroep.
Het ligt tussen Rhodos en Kreta.

Het is een bergachtig eiland en de hoogste bergtop is op 1214 m hoog.
Er schijnen prachtige dorpjes te zijn,dus ik ben benieuwd.
Ook moeten er prachtige stranden zijn  en mooie baaien.

Wij zullen gaan verblijven in Pigadia (Karpathos stad)
hoewel we een paar km van de stad  verblijven in een rustige omgeving dus het wordt wandelen naar de stad.

Het is dus een soort van inpakken en wegwezen.
Want we vertrekken op maandag 1 juli tot maandag 8 juli.
En hebben dit reisje bij Tui geboekt.
Een eenvoudig hotel/app niks van luxe maar alles op zijn Grieks.


Hotel Astron.





  Met uiteraard Griekse bedden waar je een hernia van krijgt maar oke dat nemen we op de koop toe.





Nou we vertrekken dus maandag 1 juli vanaf Schiphol.

Vertrek tijd 6.30 uur aankomst Karpathos 11.30 uur, op Karpathos is het ook een uurtje later.
Terug om 12.00 uur en aankomst Schiphol 15.15 uur.
Vanaf de luchthaven is het een 17 km naar het hotel, dus lekker niet te lang in de bus deze keer.

De auto gaan we weer stallen in Aalsmeer bij Parkfly.

We gaan ter plekke bekijken of we nog een auto gaan huren voor een paar dagen eigenlijk wil ik toch wel iets van het eiland zien omdat het erg mooi moet zijn en dan kunnen de avonturen weer beginnen.

Nu gaan we ons eerst hier door de hittegolf slaan en dan gaan wij verder met de hitte op Karpathos.
Voordeel daar een zwembad om in te plonsen.




Tijdens de vakantie geen blog die maak ik pas weer als we thuis zijn en dat bevalt me goed, niks moeten in de vakantie en vooral niet het gevoel moeten hebben oh ik moet schrijven.
Ik zie trouwens dat de letters ook ineens groter zijn hahaha, nou ja dan is het goed te lezen zullen we maar denken.








7 opmerkingen:

  1. Heerlijk die grote letters 🀣🀣....weer lezen zonder bril hahaha. Ziet er prachtig uit.....ik hou ook zo van die Griekse sfeer. Alvast heel veel plezier. Als jullie terugkomen vertrekken wij de dag erna!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh lekker maar jullie gaan een hele mooie trip maken Saskia mocht ik je niet meer spreken heel veel plezier komt er een blog? Ik denk dat ik het antwoord wel weet πŸ˜‚πŸ˜‚ maak er een mooie vakantie van πŸ˜‰

      Verwijderen
  2. Die grote letters bevallen mij ook wel ;-). Ziet er goed uit, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Sonja ,enne zal rekening houden met de grote letters ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou staan er ineens ?? Sorry was niet de bedoeling maar deze 😘

      Verwijderen
  4. Oeh die letters vind ik ook wel fijn hihi. Mooie trip weer in het vooruitzicht, heerlijk.
    Hou van Griekenland. Te lang geleden dat ik er was. Dit jaar zit het er helaas niet in (jaja, moet er wat voor over hebben om weer naar Florida te gaan) maar hopelijk volgend jaar september.
    Mooie vliegtijden ook, en bloggen komt thuis wel inderdaad. Lekker genieten. Het is al over een week zie ik, je mag je koffer alvast wel in gaan pakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben benieuwd hoe het daar is. Lekker hoor een weekje weg (alweer) Hahahahaha aar het is jullie gegund hoor😘 ga er samen lekker van genieten. Ben benieuwd hoe de handdoeken het doenπŸ€ͺ

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...