zaterdag 6 april 2019

Madeira dag 5, 1 april, naar Fuchal stad en dat is geen grap




En of ik lekker bezig ben!?

Vandaag een dagje stad Funchal.
Al vroeg in de morgen zie ik al een cruise schip die naar de haven gaat.



Vandaag hebben geen haast  het is tenslotte vakantie en nemen eerst op dooie akkertje ons ontbijt.


Als we klaar zijn stappen we in de auto naar Funchal stad,we parkeren in de parkeergarage en kunnen dan zo de stad inlopen.
Als eerste zien we de kabelbaan die dus helemaal naar boven in de stad gaat,er staat een rij van hier tot tokio,ik wens ze veel plezier zo'n baan is aan mij niet besteed, kost trouwens nog klauwen met geld zo'n kaartje.
Je kunt trouwens ook naar boven met de auto, en bus.










Het uitzicht zal vast mooi zijn, maar nee zo is dat niks voor mij.
We lopen zomaar een eind heen,en komen als eerste Zona Velha door het oude gedeelte van Funchal,smalle straatjes en 'painted doors'en terrasjes en winkeltjes.


















En dan nu de 'painted doors' ik vond het erg leuk om te zien, een ouwe bende op deze manier weer een beetje leuk te maken.


















Dus heb je een ouwe schuurdeur ik zou zeggen ga lekker aan de gang.

In het centrum het historisch stadsdeel Santa Maria is de overdekte markt,
Mercado dos Lavradores.


Hier vind je exotische vruchten, gedroogd fruit,groente en specerijen,en bloemen, beneden is de visafdeling, we waren iets te laat want bij vis was er al niet veel meer.
Dan de prijs nou hier wil je echt niets kopen,we werden al gewaarschuwd door Abel om dat niet te doen,de prijzen waren ook echt absurd hoog.


































Nou kleurrijk kun je het toch wel noemen.
Dan gaan we naar beneden bij de vissen kijken.



Nou ja het zal wel misschien voor in de soep?







Dan nu de foto van de Espada vis,hij ziet er gewoon niet uit maar moet erg lekker zijn.
De zwarte haarstaartvis of zwarte degenvis schijnt erg populair te zijn in Madeira,deze wordt op grote diepte gevangen.


Hmmm ik weet niet hoor!

Gaan weer naar buiten waar voor de markt een leuk terras is, zit ook behoorlijk vol er is een tafeltje vrij en wij gaan zitten, kijken op de kaart voor koffie, aargghhh 3.50 euro voor een cappucino zo duur zijn we het nog nergens tegen gekomen, kijken elkaar aan en stappen gelijk weer op,komen vast nog wel iets anders tegen.
Steken de weg over en ja hoor een lekker terrasje en koffie pasteleria,daar gaan we dan maar zitten.



Bestellen cappucino en 2 custard cakejes die zijn overigens heerlijk, Theo rekent af 5 euro totaal,das toch even iets anders dan bij de markt.


Na de koffie drentelen we verder de stad in het is gezellig druk.




















Dan komen we in een brede straat, er staat een man muziek te maken en een vrouw is aan het dansen met een pop, er hangt een hele gezellig sfeer.



Nadat we hier even hebben  staan kijken lopen we weer verder.






De straat word met de hand ingelegd,nou ga er maar aan staan.

Wij vinden dat er in de stad een heel relaxed sfeertje hangt.























Taxi nodig? Die zijn er ook in overvloed.


Dit is een parkeerautomaat hoe leuk is dat dan.

We maken nog even een wandelingetje langs de haven en daar liggen een paar cruise schepen.








En Theo is voor zichzelf begonnen.


Na 5 uur stiefelen ongeveer zijn we helemaal .....
lopen naar de parkeergarage en gaan lekker terug naar het app, waar de schoenen in een hoek worden gegooid en wij op onze krent gaan zitten.
Ik zeg 

4 opmerkingen:

  1. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt, inderdaad heel kleurrijk daar. Dat fruit wordt met zoveel liefde neergelegd, beter dan bij ons waar het in een bak gepleurd wordt. Die deuren zijn zo gaaf. Een topdag Jacq!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke plaats hoor en die deuren vind ik gaaf!! Voor mij hoeft zo'n kabelbaan ook niet hoor....bbrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet al dat fruit er zo mooi uit zeg, al die kleuren, prachtig. Funchal lijkt me een prachtige stad.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...