zondag 7 april 2019

Madeira, de laatste dagen 2/3 en 4 april.






Vandaag is het 2 april dag 6.

We zijn wat later wakker dan normaal ook weleens lekker, ik kijk naar buiten en zie dat er veel bewolking is.
We besluiten om naar Madeira shopping center te gaan.

Als we weggaan begint het al te regenen nou dat komt dan goed uit om te shoppen.
Het is een mooie Mall, maar we zijn er eigenlijk zo klaar na 3 rondjes hebben we het wel gezien.



















Het is erg netjes dat moet ik zeggen.
We gaan naar boven naar de food court om wat te drinken,ja ja koffie tijd weer.





Nog even de Continente binnen voor wat boodschappen en dan toch maar terug naar het app, waar je een luie middag houden.



Vandaag woensdag 3 april.



 We hebben we trage opstart buiten zijn donkere wolken te zien en al snel gaat het regenen.
Toch zijn we niet van plan om binnen te blijven zitten en gaan eens even op internet kijken wat we zouden kunnen doen.
Naar een tuin? Hmm ben niet zo van de gelikte tuinen maar goed we gaan er dan toch maar even op uit.

In Monte schijnt een mooie tuin te zijn.
Het dorpje Monte is ook bekent om zijn Toboganbaan in rieten manden tobogans genoemd worden mensen door de steile straten van Monte naar beneden gegleden je moet maar durven.

Maar goed de rit er naartoe dat was pas een avontuur.
We gaan op pad en laten 'miep'maar horen hoe we er moeten komen,dan begint het de weg waar we in moeten is afgesloten ivm vallende stenen van de rots door regenval,ja wat nu wij weten het niet, nemen dan maar een andere weg,nou die leek ook niet erg prettig te zijn,van boven kwam een lading regenwater naar beneden, kuilen en gaten in de weg ene modder bende werd het, Theo zegt nou jac ik denk dat ik maar ga draaien want dit gaat niet goed komen.


Inmiddels was ik niet meer kalm,ik wist niet meer hoe ik het had.
Dan maar een ander straatje in,kwamen we ook nergens uit en toen maar 3 rondjes op de rotonde,ineens komt er een man naast ons stoppen in de auto hebben jullie hulp nodig,ja we willen naar Monte, oh nou de weg is afgesloten zegt ie, daar waar wij inmiddels ook al achter.
Nou dat moet je zo en zo rijden en dan links en links, oke bedankt doen we.
Inmiddels regende het dat het goot,maar we gingen stoer door.








We slingeren ons weer een weg naar boven waar we dan wel weer een mooie waterval zagen, de angst een beetje kwijt.
Of toch niet, nee het begint weer opnieuw, we komen door hele hele smalle straatjes,het zijn keien met mos erop en spekglad en steil omhoog,en er reed nog een bus voor ons ook ik vroeg me af wat doe die hier in hemelsnaam, oke als hij omhoog komt dan wij ook!!!!
En dan gebeurt het de bus komt stil te staan en we staan op een hele steile helling,mijn god ik wist niet meer hoe ik het had,wat een klote rit was dit.
Theo moest helemaal terug schakelen om met een hoop lawaai weer naar boven te komen.
Na vele omzwervingen komen we dan eindelijk bij de parkeerplaats, het regen nog steeds en niet zachtjes ook, we blijven even in de auto zitten,en bedenken wat we zullen doen,ik ben het helemaal zat en roep we gaan naar huis,gelukkig hoefden we alleen nog maar naar beneden te rijden.

 Hier zijn dan de manden waarmee je naar beneden kan roetsjen,even van internet geplukt dit plaatje.


Wij hebben ze zien staan in de regen.




Eenmaal terug moeten we toch even bijkomen en later in de middag de koffer weer inpakken,morgen weer naar huis.

Donderdag 4 april.De terug reis.
De bloemen die we op het eiland hebben gezien waren schitterend.

















We staan vroeg op maken een koffie,en maken ons klaar voor vertrek naar de luchthaven.
Nog even klooien op de parkeerplaats bij het app want die parkeerplaatsen zijn wel erg klein.




Dan zijn we klaar voor vertrek,bye bye app we hebben het naar onze zin gehad.
Bij de parkeerplaats op het vliegveld lopen ze nog even een rondje om de auto of alles oke is,en dat is het,dan kunnen we naar de terminal lopen,checken in en dan door naar de poortjes en douane.




We moeten drie keer onze boarding pas laten zien op een kort stukje waar dat goed voor is geen idee.
Bij de winkels koop ik nog een lekker luchtje en we nemen een koffie, kunt hier ook nog naar buiten vliegtuigen zien binnen komen en vertrekken.




Het is een fijn vliegveld genoeg winkels en restaurantjes,maar voor koffie en broodje weten ze ook hier de prijs wel, net als op ieder vliegveld eigenlijk.

We gaan eens buiten kijken,ons vliegtuig staat al klaar.




En de koffers worden ook al binnen gegooid.



Eenmaal in het vliegtuig, werden we nog even bespoten, ivm met een mug die we mee terug zouden kunnen nemen en schadelijk zou zijn voor Nederland, zoiets nog nooit meegemaakt,in de bagagebakken en over de grond werd ook gespoten.

Ik had 2 legen stoelen naast me, en Theo zat ook aan gangpad aan de andere kant dus die is even verhuisd, en kon foto's maken vanuit het vliegtuig.








Het was een heerlijke rustige vlucht,gingen om 11.35 uur de lucht in en om 15.15 uur weer op Schiphol, op de polderbaan geland en dan moet je nog zeker een 15 min taxieen voor je bij de gate bent,en dan kom je bij Gate D aan en mag je nog een stukje wandelen naar de bagageband.
Het bevalt ons lekker deze korte vakanties en korte vluchten.
Het was enorm druk op de weg naar huis toe,en kwamen pas om rond 19.30 uur weer ons huisje binnen wandelen.
En nu het zit er weer op en zijn we
De volgende trip is Kreta, en dan gaan we vakantie nemen dwz niks doen en genieten van het zonnetje!

 voor nu en tot misschien een volgende keer.







4 opmerkingen:

  1. Het was weer een hilarisch blog, dankjewel het is toch veel werk. Prachtig eiland jammer van de regen maar jullie hebben genoten. Tot zee volgende keer ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank dat ik weer mocht meelezen en oiral ook lachen!! Op naar de volgende reis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk om deze reis mee te maken en te lezen . wat fijn dat jullie dit allemaal kunnen doen he meis.. dank je voor je leuke blog met die schitterende fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die enalaatste dag was spannend zeg, ik had allang al rechtsomkeert gemaakt. Prachtige foto's, en wat een mooi eiland. Jammer van de regen. Gewoon pech met het weer of regent het in deze tijd altijd zo vaak? Bedankt voor de blog en op naar de volgende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...