Hallo allemaal!!!
Inmiddels zitten we al 4 dagen in 2019 en wij wensen iedereen een heel mooi,liefdevol,gelukkig en vooral een gezond jaar.

Even terugblikken op de laatste paar dagen,wat hebben we gedaan nou onder andere lui geweest en genoten van de zon en de vogels ze blijven leuk.

Op de laatste dag van het jaar dus 31 december was het wat bewolkt en winderig en besloten om naar Arrecife te gaan de stad van Lanzarote, niet dat daar nu veel te doen is maar goed je moet iets haha.
En dus stappen we op de bus is maar een kort ritje,en vanaf het busstation is het een half uurtje lopen naar de stad zelf.

Het is best druk en er wordt volop gewinkeld,er zijn mooie dure winkels,en een soort Primark.
Wij hebben niks gekocht en uiteraard mensen bekeken,dat is echt een hobby geworden.

Eerste stuk heerlijk zo langs het strand.

En toen zijn we maar verder aan de wandel gegaan.Hier wat foto's.

Uncle Sam kwamen we ook nog tegen.

En even bij het Museum gaan kijken,hier waren we al eens eerder geweest maar blijft mooi,en nee niet naar binnen mij te druk en ben er met een 5 min uitgekeken.
Maar buiten evengoed leuk.

En toen vond ik nog een nieuwe slaapplaats.

We zijn er weer klaar mee en lopen terug naar het busstation.
We hebben voor oudjaarsavond nog iets lekkers gehaald.

En wat zat daar nu in?
Nou dit dus.

Niet eerlijk he een grote en een kleine ik ben maar voor de kleine gegaan.
Oudjaarsavond hebben we lekker rustig door gebracht wat tv gekeken via ipad naar Guido Wijers vond het een beetje tegenvallen,ik hou van grof en hard en ik vond het nogal netjes.
Om 23.15 uur Lanzarote tijd toen was het in Nederland al Nieuwjaar zijn wij naar bed gegaan,we werden om 00.05 even wakker van het vuurwerk en dat duurde maar 15 min en toen was het weer stil was te lui om mijn bed uit te gaan om te gaan kijken ach werd toch wel 2019.

Nieuwjaarsdag 1 jan 2019.

Alle winkels zijn gewoon open nee niet waar de supermarkt was dicht.
Even aan de wandel geweest en verder heerlijk lui bij het zwembad liggen lezen.

We hebben echt een heerlijke tijd hier.
Zo rustig in het complex en kom je buiten dan zit je in het vertier.

We waren al eens eerder naar een autoverhuur bedrijf gegaan om te vragen om een auto te huren,nou vanaf 22 dec tot 2 jan ging de prijs omhoog,van 35 euro naar 54 euro per dag.
Niet zo moeilijk natuurlijk om even te wachten en we hadden de auto besteld voor 3 jan.
Het eiland waren we in een vorige vakantie hier al eens rond geweest,en maakte ons niet uit wanneer we een auto zouden hebben als het maar een mooie prijs was.
En zo gingen we dan de derde richting verhuur bedrijf we hadden een klein autootje besteld en welke we zouden krijgen wist ze ons niet te vertellen,was net wat er op voorraad was.
Om 9.30 zaten we daar dan en geen auto die moest nog gewassen worden,hebben een half uurtje moeten wachten,ze komt met de rekening en of we even 40 euro wilden betalen dus wij in koor no no no no 35 euro,oh ja dat is waar! Nou dat dachten wij dus ook ja.

Met de kaarten mee konden we dan op weg.
Heerlijk rijden hier,geen gedoe,getoeter of stress.

Het is toch wel een bijzonder eiland.
Af en toe net of je op de maan bent.
Maar is allemaal vulkaan.

Onze eerste stop bij de Salinas.

Hier ligt dus allemaal zout.

We rijden ook door dorpjes met smalle straten,en waar niks te doen is.
We vervolgen onze weg.

Hier het autootje dan.

Wie is die stijve muts en daar op de lava staat.

Ahhh daar Jodokes ook haha.

En hier was het mooi en dat vonden er meer sjee zeg het was best druk.

Ik hou ervan dat ruige en grillige.

Nou heb ik een kerel die graag overal overheen wil en risico wil nemen dus ik was daar niet erg blij mee.

En druk en dit was nog maar een klein stukje van de parkeerplaats.

Nacional Parc Timanfaya nou daar zijn we rap langs gereden gelukkig al eens geweest maar mijn god er stond gewoon een file van een paar km om naar boven te komen en doei ermee!
Wij rijden door.

Op een kameel/dromedaris kan ook al mij niet gezien ik zie er de lol er ook niet van in.Maar ja geld verdienen he en er waren genoeg mensen die dat schijnbaar leuk vinden om op zo'n dier te zitten.

We zijn onderweg ontzettend veel wielrenners tegen gekomen,en mooie is alle automobilisten geven ze alle ruimte en zo kan het dus ook!

Tijd voor pauze en dan met dit uitzicht we hebben zitten genieten.

Onze volgende stop was Mirador del Rio.
Ook hier waren niet alleen.

En hier was het toch ook weer genieten geblazen.

En eiland midden in de zee.

We zijn ook nog naar El Golfo geweest maar gillend weggelopen wat een drukte er stonden bussen en nee dan als ik dat zie ben ik al klaar.

Deze foto komt van internet af we hebben even gekeken en ook hier waren we al eens eerder geweest en zo moet het eruit zien,deze keer hebben wij dit groen niet gezien,is ook net hoe de zon staat.Maar goed wij waren gelijk weer weg.

We hebben een super leuke dag gehad.
En lanzarote is echt een leuk eiland.

Voor nu is de koek op,we gaan de laatste dagen in en zullen niet veel meer ondernemen dan luieren en wandelen.

Dus een volgende update komt waarschijnlijk als we weer thuis zijn.
Tot een volgende keer.

1. Wat een heerlijke dagen weer, van alles en nog wat, en ook nog lekker genieten van de zon. Geniet ervan de laatste dagen, neem het zonnetje en de blauwe lucht goed in je op want hier zien we die bijna nooit. Zo grijs en grauw bijna elke dag... En vandaag waterkoud, brrr. Veel plezier nog!

2. Wat een super foto's,je hebt er een mooi blog van gemaakt. Spannende oudejaarsavond, had graag met je geruild. Wat een bruine benen heb je��. Geniet van de laatste vakantiedagen...

3. Joh.....jullie vervelen je niet he. Wat een heerlijke vakantie zeg. Ik kan ook wel wat zon gebruiken. Best nog druk ook voor de tijd van het jaar. Ik zie dus ook totaal niet zitten he om tussen 2 van die harige bulten in te hobbelen....ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Geniet ze nog!!!!

4. kamelen arme beesten moet dan gelijk aan de ezeltjes denk.je weet wel wat ik bedoel...en die massa piepe;s, nou nee... heerlijk zo je oudejaar doen..meis.was een heerlijke en leuke blog met schitterende fotos en zo waren WE/ik toch een beetje mee op het eiland. met dikke knuffel

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...