dinsdag 9 juli 2019

Vriendjes maken,garnalen eten,voor schut staan.Rondje eiland.Mooi willen zijn maar lukt niet helemaal.


Na een heerlijke nacht redelijk vroeg wakker maar toch uitgerust.
We kwamen erachter dat de airco automatisch aanging eigenlijk moet je die betalen maar na een soort van ontdekkingsreis zag Theo een kabeltje langs de deur en als we de deur op een bepaalde stand hadden ging de airco aan weliswaar op nachtstand maar genoeg om het fris te hebben in de kamer.

Het is heerlijk buiten we maken een koffie en zitten te genieten op ons balkonnetje.
Zo lekker om je niet aan te hoeven kleden en zo naar buiten kunt.

En dan zie ik ineens boven de deur langs gordijnrails een vette kakkerlak zitten,dus naar beneden en even gemeld aan de receptie, nou zegt ie sla hem maar dood,want gister hebben we hele complex bespoten,maar ik zal het melden en dan komt het goed, ik dacht ja allemaal leuk en aardig maar ondertussen zit daar wel een vette kakkerlak,en het doodslaan zag ik ook niet zitten we konden er niet eens bij.
Na een minuut of 3 kwam er een schoonmaakster aan de deur kloppen en ze had een bezem en blik bij haar, en daar ging ze dus mep mep hij viel op de grond en ik dacht jaaaa duhhhh straks gaat ie alle kanten op, en zij maar meppen met die bezem.
Uiteindelijk heeft ze hem dood gemept en meegenomen hoeraaaaa die zijn we kwijt .



In het complex serveerden ze ook ontbijt,dat gingen we dan toch maar elke morgen doen,7 euro pp er waren broodjes en gewoon brood,yoghurt,fruit,verschillende soorten beleg,jams,koffie,thee, en sapjes,hard en zacht gekookte eitjes, ene keer gebakken ei, andere keer roerei, worstjes prima allemaal voor ons,
cake,het was wel iedere dag hetzelfde maar wat ik al eens eerder zeg wat eet je thuis dat is toch ook hetzelfde.

Na het ontbijt een poosje bij het zwembad gelegen en lekker het zwembad in ook.
Wat een leuke club mensen bij het complex best wat Nederlanders maar heel gezellig met elkaar.
Er waren ook Italianen wat zijn die mannen toch een macho's zeg dat loopt rond alsof het God zelf is, polo aan en kraagje omhoog,ik heb nog even gedacht die willen de nek niet verbranden maar nee ik denk toch dat het voor de show was! En arrogant zijn ze ook al, kunnen mooi mee doen met de Fransen,zit je daar lekker buiten je ontbijtje te eten en zeg je goodmorning kijken ze je aan of niet en zeggen gewoon niks of  Buon Giorno, nou oke dan.
Er was ook wat volk uit Scandinavie die zijn ook een beetje vreemd hahaha nou wil ik niet zeggen dat wij Nederlanders zo uit de kunst zijn.De leeftijden van de gasten varieerde van 20 tot 75 dus eigenlijk heel erg leuk en klikte ook allemaal goed met elkaar.

In de middag dachten we,we gaan lekker even naar Pigadia lopen was niet ver een 30 min maar viel toch vies tegen in de hitte en volle zon.En wij waren niet de enige die dat vonden na andere mensen gesproken te hebben vonden het eigenlijk ook een beste tippel.

 Het stadje leuk, terrasjes, uiteraard souvenirs winkel, restaurants boven en beneden bij het haventje.























Op zoek naar een auto om voor een dagje te huren.
Eerst in het hotel gevraagd wat het kost, 48 euro alles inclusief nou ja zonder benzine dan want je krijgt een volle tank en moet vol weer terug,wij vonden het aan de prijzige kant nogmaals je bent Nederlander of niet, dus verder de verhuur bedrijven af, bij de een 30 euro maar met een eigen risico van 300 euro nou dat doen we maar even niet.

Uiteindelijk bij een hotel iets verderop 35 euro alles inclusief oke dat doen we dan maar,konden de volgende morgen al om 7.00 uur halen nou dat was een beetje te vroeg.

De volgende morgen na ons ontbijt gaan we de huurauto halen, een Fiat Panda,ik heb nog maar even voor de zekerheid gevraagd of we er wel mee konden "klimmen"want na ons avontuur op Rhodos waar je niet omhoog kwamen wilde ik toch wat zekerheid.

Maar het is allemaal goed gegaan.
Het zijn allemaal slinger wegen we hebben geen recht stuk gehad.
Maar ooooh oooohh ooooh wat hebben wij genoten van dit eiland wat is het mooi, de baaien,het landschap,en ineens zie je dan de geiten liggen langs de kant van de weg.

Vanuit Pagadia zijn we naar Olympos gereden.



De weg erheen is al prachtig.













Er zijn trouwens ook stukken waar geen vangrail is.






Dan zien we in de verte Olympos al.



Olympos een eeuwenoud dorp en pas sinds 1979 bereikbaar per auto en vanaf 1980 hebben de inwoners beschikking over elektriciteit.
Het staat op de lijst van werelderfgoederen van Unesco.
De vrouwen kleden zich nog altijd traditioneel, heel leuk om te zien maar kreeg toch even het gevoel zoiets als in Volendam voor de toeristen.
We parkeren de auto want je kunt dus niet met de auto door het dorpje.
Smalle straatjes, en veel souvenirs te koop.



Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk .......
We gaan aan de wandel trapje op en nog een en nog een en nog meer.

















En toen en toen werd ik aangehouden door een vrouwtje die het leuk vond om iets op mijn hoofd te binden,ik zeg nee nee hoeft niet,jawel voor de foto zegt ze kost niks ik heb me laten overhalen en ja dan krijg je dit



Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk was ik nooit!!!

Theo gaat ergens op een muurtje zitten en ik loop verder, want ben heel nieuwsgierig wat er om de hoekjes te zien is.


































Tijd voor koffie.











En dan met dit uitzicht is het niet geweldig?
Wat hebben wij genoten.
Dan is het tijd om weer verder te gaan rijden, we komen langs zulke prachtige plekken waar we met regelmaat even de auto aan de kant zetten om te genieten van al het moois.















Het huurautootje.











We maken een stop in Lefkos,wat is het mooi het heldere water kleine baaitjes genieten alweer met een grote G.



















Na hier een poosje geweest te zijn rijden we weer verder.

















Mijn misschien rare gewoonte begraafplaatsen i vind het altijd bijzonder om in een ander land dit te zien en we komen een begraafplaats tegen en maken een stop en gaan even kijken,het ligt er mooi moet in zeggen.













We rijden langzaam aan terug en komen in het plaatsje Menetes aan, dat is waar we vanaf het balkon naar toe kunnen kijken.
Een klein dorpje.








We komen boven terecht bij een standbeeld.









En dan kijk je rond en heb je dit uitzicht.











Er stond ook een kerkje dus we zijn daar ook even gaan kijken.





Hoe ziet zoiets er eigenlijk van binnen uit, de deur was open en we zijn even binnen gaan kijken.





Het was wel heel erg klein.

Dan gaan we richting hotel wat was dit een bijzondere dag.

Eten.
Ik ben dol op garnalen en bestelde die dan ook.
Alleen als ik wist dat ik de kop en de staart er nog moest afhalen had ik iets anders uitgekozen want als ik iets vreselijk vies vind is dat het wel.
En dus ik kreeg mijn schaaltje voorgeschoteld,en schrok ik trok blijkbaar nee ik wist het een gezicht en de ober zei is het niet goed?
Ik zeg het schoonmaken vind ik zo vies, nou zegt Theo dan doe ik dat wel voor je,nou ja mijn schaaltje lag vol met een soort tomatensap/soep weet ik wat het was, paprika's in alle kleuren waarvan ik dagen later nog paprika at,maar goed wij gaan aan de klooi met als gevolg de soep/sap over de tafel vloog, ik heb mijn verontschuldigd dat we er zo'n bende van hadden gemaakt, geen probleem mevr er gaat toch weer aan ander kleedje over.







Theo een flinke bak salade.
En ik dan de garnalen.

En sommige mensen willen mooi zijn alleen lukt dat soms niet zo goed dan trek je gewoon je shirtje binnenste buiten aan.



Rest van de week hebben we lekker bij het zwembad gelegen en bij het strand gekeken, Theo had deze keer geen zin in het strand moet zeggen je moest je ook eerst door de kiezels werken voor je de zee in kon en zwembad was wel even wat makkelijker, het zag er wel erg gezellig uit aan het strand.










En ik heb vriendjes gemaakt het kan !!!! 
Niet te geloven he? 

#doeslief en dat was ik blijkbaar, ik lag in het zwembad en een ander raakte aan de praat met een ander Nederlands vrouwtje het was heel leuk.
Op zondagmorgen werd er bij ons aan de kamerdeur geklopt en ze kwam een kaart en kadootje brengen en bedankte me voor het leuke gesprek wat we hadden gehad ik was stomverbaasd maar vond het reuze lief.


Dan nog wat foto's van om en bij het hotel.















Tafel met allerlei soorten tijdschriften.



In de kast boeken die je kon pakken en mee naar het zwembad.












We hebben leuke mensen ontmoet en enorm genoten van deze vakantie dit eiland is in een woord prachtig.
Een tas vol met weer mooie herinneringen.

Ik zeg tot ziens tot een volgende blog.


Cyprus!

3 opmerkingen:

  1. wauw!! wauw....wat een pracht....moest zo lachen om je verhaal over die irritante Italianen hahaha. 2at een mooie rit hebben jullie gemaakt, zo mooi due dorpjes en uitzichten over de heldere zee!! Ik zeg op naar de volgende reis.....levensgenieters!! Goetjes en liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schitteremde fotos en beschrijving weer van je wijffie..heb weer genoten hoor, en die kleuren de heldere zee,, de winkelstjes als je naar boven struint... en ach wat ziet alles er toch mooi uit, verscholen paradijzen noemen wij ze, als je weer eens met je auto om een hoek/berg gaat en je ziet beneden je het strand en baaitjes.. op naar de volgende??? want jullie zitten vol verrassingen he whahahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, toe maar, vriendjes gemaakt! En haha die garnalen, ja ze hebben oogjes :-)
    Wat een prachtig eiland joh. EN wat ben je bruin!
    Ga deze even onthouden, wie weet, ooit ;-)
    En nu aftellen naar de volgende trip, september denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...