donderdag 1 augustus 2019

Cyprus,Paphos 29 aug tot 5 sept 2019!





Cyprus het Griekse gedeelte, Paphos.



Het is augustus en we kunnen weer een beetje gaan aftellen want aan het eind van de maand mogen we weer een klein reisje gaan maken.
Naar een plek waar we  nog nooit geweest zijn, en we zijn tot de ontdekking gekomen dat er binnen Europa ook  paradijsjes zijn.

Maar goed eerst hadden we hier een paar hele warme dagen waarin denk ik de meesten toch wel even hebben gezucht en gepuft,nou ben ik echt een zomermens maar dit was voor mij toch iets te veel van het goeie,in Tilburg meer dan 41 gr.



En dan nu weer een jas aan ach het is ook eigenlijk nooit goed he.

Dan het gezegde ouderdom komt met gebreken
ik loop al een dikke week met een slijmbeursontsteking in mijn heup,eerst waren de schouders aan de beurt en nu dan mijn heup,het is wel zo je weet dat het weer overgaat en er zijn ergere dingen maar toch pijnlijk is het wel,zal toch zeker wel beter zijn aan het eind van de maand,slik medicatie en dus zal het tzt beter zijn.




Dit tripje hebben we al even geleden geboekt.

Maar zit er dan nu toch aan te komen.



We hebben geboekt bij Tui.
Een Time to Smile concept,en dat houdt in 



En of we gaan smilen? We gaan het meemaken of niet!



Het heet Aliathon Village.
Een vrij groot complex met 4 zwembaden.
Het bestaat uit "2 dorpen' Aegean Village en Fishing Village,als gast mogen wij van beide delen gebruik maken gasten van Fishing Village mogen geen gebruik maken van het andere gedeelte.
Eigenlijk is het een klein dorp, gaan wij nog smilen? 

We hebben een studio genomen dat beschikt over een balkon/terras, wifi,tv,airco,telefoon,kluisje,mooie badkamer,keukentje met magnetron,elek kookplaat,koelkast, broodrooster,koffie en thee app.

Er zijn verschillende restaurants.








  

Uiteraard komen de foto's van internet want nee wij zijn dit niet op de foto,haha.

In Cyprus is het een uurtje later dan in Nederland ach jee uur korter vakantie?


We vertrekken dus op donderdag 29 augustus om 7.15 uur van Schiphol,aankomst Paphos om 12.35 uur.

Terug vlucht donderdag 5 september 13.15 uur Paphos en terug op Schiphol om 17.00 uur,staan we lekker weer in de file hoeraaaaa!!!

Dan de luchtvaartmaatschappij we kregen van de week een mailtje van Tui dat we gaan vliegen met GowAir nog noooooooit van gehoord het is een zustermaatschappij van Tui en wordt ingezet als de Tui vliegtuigen bezet zijn.
Gowair is een spaanse maatschappij nou oke dan als we er maar komen.
Tui is nogal eens van de veranderingen en vertragingen,we zullen maar zien je doet er toch niks aan.

Auto huren op Cyprus gaan we niet doen,want ze rijden links en dat zien we eerlijk gezegd niet zo zitten.
Er schijnt voldoende en goed openbaar vervoer te zijn dus zullen we die uitdaging maar aan gaan want we willen toch wel iets gaan zien en doen.



Wat stranden bezoeken, ouwe meuk bekijken en met de dag bekijken waar we zin in hebben.

Wij gaan 



Tijdens deze vakantie geen blog die maak ik pas weer als we terug zijn.
 
Tot in 




4 opmerkingen:

  1. ziet er weer allemaal top uit...smile!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig appartement. Cyprus is een geweldig eiland, er is veel te doen en rijke cultuur. In Nicosia loopt een muur die door soldaten wordt bewaakt, heel naar om te zien. Je moet echt naar Akamas, de baden van Aphrodites, daar wordt eeuwige jeugd beloofd, ik heb het geprobeerd, maar niet gelukt ;-). Ik kijk uit naar je verhalen over dit fantastische eiland!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een jas aan??? Nee toch? Vind de temperatuur nog steeds goed, niet koud. Draag zelfs geen jas op de fiets naar werk.
    Maar goed, straks weer warmte, hopelijk je heup dan over.
    En grappig, ik vertrek die dag naar Londen, en moet om 7.15 uur de deur uit richting station, zelfde tijd als jullie de lucht in gaan.
    En wat zal het een hoop gesmile worden daar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer genoten van jullie mooi en duidelijk verslag. Ik heb het idee dat jullie het weer voor elkaar hebben, b.v. wat de foto's betreft ( wat ik dus gezien heb)Je zou zo een reisje boeken ha ha ha als het lijf maar mee wilden werken!!! Ik wens jullie heel fijne weken toe. Geniet van de mooie kleine dingen des levens en …..van elkaar!!
    Groet van je nicht(je) Corry.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...