zondag 11 augustus 2019

SPANJE daar waar het 35 jaar geleden begon!



Het begon allemaal 35 jaar geleden in Spanje, en naar dat plekje gaan we weer eens terug.


Nog jong en strak in het pak,inmiddels een rimpel hier en daar en wat grijzer haar.
En nu horen we bij de soort van snowbirds,we gaan een maandje naar Spanje van 15 dec 2019 tot 15 januari 2020.


Om bij het begin te beginnen we hebben elkaar dus 35 jaar geleden leren kennen in de bus naar Benidorm,ik was met mijn moeder een weekje op vakantie en Theo was alleen,onze ontmoeting liep eigenlijk helemaal niet leuk haha, ik had een beauty case bij me en die had ik onder mijn stoel gezet daarachter zat Theo en die schopte mijn beauty case terug en zei hou je boel bij je dat was onze eerste ontmoeting, oke dat werd een praatje en al best snel klikte het toch.
We hebben elkaar opgezocht in de vakantie trokken met elkaar op en was heel erg leuk,maar mijn ma en ik bleven maar een week en Theo 2, en zei toen wij vertrokken ik bel je zodra ik in Nederland ben, ik dacht hmm ja zal wel daar hoor ik niks meer van.
Maar goed Theo eenmaal thuis werd ik gebeld en zo kwam van het een het ander.Er werd al gesproken dat ik naar Tilburg zou verhuizen,en dat gebeurde dus ook 6 weken na onze ontmoeting verhuisde ik naar Tilburg, mijn baan opgezegd ik werkte bij de bloemenveiling in Aalsmeer en heb daar toedeloe gezegd.

En nu dus gaan we weer eens terug naar een oud vertrouwd plekje.
We hebben 12 jaar zo goed als in Spanje gewoond, 8 maanden per jaar Spanje en 4 maanden in Nederland als het te warm werd gingen we terug.


Dan nu terug naar het nu.



We gingen dus kijken waar we het beste heen konden gaan,qua temperatuur Florida,Canarische Eilanden daar ben je wel wat meer zeker van zon en mooie temperaturen.

Florida viel al af omdat we niet meer zolang willen vliegen,Canarische Eilanden dat was poepie duur geworden,dat werd het ook niet.
Hmm tsja wat dan, nou als we dan eens terug gaan naar daar waar we hebben gewoond?
Maar daar is de kans iets groter op kouder weer,we hebben in het verleden sneeuw gezien op de berg de Bernia.
Nou weet je wat we zien wel en doen het gewoon dan maar ook wat warmere kleding mee zal toch zeker niet de hele maand koud en regenachtig zijn?
Hier zijn we het dan over eens, en gaan op zoek naar een app voor een maand.
Gevonden yehhh, maar er waren nog geen losse vliegtickets, dus een telefoontje naar de persoon van wie het app is en uitgelegd hoe en wat.
Geen probleem we houden het in optie voor u,dat is mooi en nu wachten op de tickets.
Ik krijg dan toch al snel een berichtje op fb dat Transavia komt met zijn winter tickets en wij zitten op dinsdag morgen om 8.00 klaar om te kijken of ze mooie aanbiedingen hebben en jaaaa dat hebben ze.
Gelukkig hadden we wat speling met het app qua datum om te gaan.
En gelijk maar geboekt de tickets retour met 2 man naar Alicante 134 eur0 oke dan komen er uiteraard de koffers nog bij maar dat weten we.
De vertrek tijd is 7.00 uur vanaf Eindhoven, we hebben een taxi besteld die ons naar Eindhoven zal brengen.
En vanaf Alicante een taxi naar het app.

 We verblijven in het plaatsje Albir voor ons een bekend plaatsje waar we het altijd naar onze zin hebben gehad.
De deur uit en we zitten aan het strand en de boulevard.
Albir ligt tussen Benidorm en Altea in.



Waar we vroeger konden huren per maand vanaf 450 euro tot max 650 euro is dat nu wel iets duurder geworden maar ja wat is niet duurder geworden we zijn voor een heel mooi bedrag lekker een maand weg.

Destijds gingen we met de auto omdat onze Tess (hond) meeging en we overal heen konden gaan in Spanje en heel veel hebben gedaan en gezien is dat nu een beetje anders.
Maar er rijden bussen en treinen naar vele plaatsen en inmiddels de app Moovit geinstalleerd waar we kunnen zien welke bus/trein de tijden en opstapplaatsen dus dat gaat vast helemaal goed komen en hebben de tijd aan onszelf.

En dus gaan we een beetje voor de Benidorm Bastards spelen.
In Albir is gewoonweg alles,helemaal op de snowbirds gericht, Hollandse dokter/tandarts/slager nou dat hoeft voor mij ook niet perse ๐Ÿ™ˆ die slager dan.Een 4 tal grote supermarkten dus zullen ook niet omkomen van de honger.
We zullen dus een tochtjes gaan maken met de bus en trein.
Altea is een leuk plaatsje die we eventueel lopend kunnen doen.





Dan wat foto's van het appartement.



 Balkon op het zuiden iets wat heel belangrijk is in de winter in Spanje want op noorden kan het echt te koud zijn,we zijn dus echt op zoek geweest naar een app met balkon op het zuiden.

















We zullen het zien of het er in werkelijkheid ook zo uit ziet.
Zullen er weer een mooie tijd van gaan maken,en wie weet komen we nog bekenden tegen want destijds hadden we daar een vriendenkring opgebouwd, maar zoals het gaat in het leven,gaat  op een gegeven moment ieder zijn eigen weg weer en wij gingen op een gegeven moment niet meer naar Spanje en ja dan veranderd het een en ander.

De laptop gaat mee dus wie weet komt er af en toe een update uit Spanje.

Voor nu zeg ik tot ziens!!!


4 opmerkingen:

  1. Super vooruitzicht en idd lekker kort vliegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ontzettend leuk weer!! Jullie zijn een mooi voorbeeld van levensgenieters. En die 1e foto....jullie zijn niks veranderd ๐Ÿ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk vooruitzicht, in de klotigste tijd van het jaar lekker naar het zonnige zuiden! En lekker kort vliegen. En er zullen ongetwijfeld wat mindere dagen tussen zitten in die tijd, maar ook mooie! En daar doe je het voor.
    En die bovenste foto van jullie, leuk! En jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hรจ in de winter in de zon we zien elkaar daar wel en mooie foto moet ik zeggen niks veranderd Whahhahahha

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...