zondag 24 mei 2020

Een Nederlands tintje.





Corona tijd.
Het valt voor veel mensen niet mee,die zitten echt in een moeilijke tijd in heel veel opzichten.

Ik ben blij dat de mensen in onze omgeving gezond zijn en hoop ook blijven.
We moeten ons allemaal aanpassen en je weg vinden in deze nare tijd.
Gelukkig kunnen wij ons goed vermaken,als eerste mijn huis schoon van onder tot boven van links naar rechts.
Ik vind het kleuren heel erg leuk en vermaak me dus ook daarmee,dan aan het lezen en een spelletje op de ipad, de boodschappen die krijgen we thuis geleverd en af en toe zelf even naar de winkel in de vroege morgen als het nog niet druk is.
Inmiddels mijn kleurspullen een beetje uitgebreid en kan dan weer helemaal los gaan haha.






Ook zijn er mensen die een 


kort lontje hebben in deze tijd als je ergens iets van zegt, details laat ik maar even, maar als ze iets van mij kapot maken is bij mij het lontje ook erg kort, en dus ben ik ook compleet uit mijn plaat gegaan toen ik zag dat iemand van onze galerij mijn asbak heeft kapot gegooid.

  


We hebben de huismeester gebeld maar die doet er ook geen ..... aan blijkbaar mag en kan dit allemaal.Ik had tegen de persoon gezegd je zorgt maar dat er een nieuwe komt,hmmm heb ik een ouwe uit zijn eigen huis gekregen die mag ie daar stoppen waar het donker is, inmiddels staat die asbak al even onder de tafel ipv erop.

Dan komen we op vakantie gaan, voor ons dit jaar niet wij slaan even over.
Al een paar keer contact gehad met Suntip over de voucher,zijn er mee bezig zeggen ze steeds maar we hebben nog niets ontvangen, het is een jaar geldig maar dit jaar is het voor ons geen optie om te gaan vliegen, ik vind alles nog erg onzeker en vraag  me af of je dan als je wel gaat een relaxte tijd zal hebben.
De huisjes in Nederland als je zo kijkt zijn ook rete-duur,dus we kijken eerst alles maar eens aan en  zien tzt wel of we plannen maken.
En dus blijven we dit jaar in Nederland. 


Wij hebben maar een klein balkon, die nu opgeknapt wordt, de schilders zijn bezig en dus zal het er straks weer fris uit zien.
Daarna zal ik maar eens Los Balcones een beetje gezellig maken,want uiteindelijk zullen we daar nu veel zitten deze periode.Ons hoor je niet klagen, kunnen in de zon zitten,dak boven ons hoofd,eten op tafel en wat lekkers bij de koffie en we zijn "gezond".

Wat we wel doen is met regelmaat een wandeling in de buurt het is zoiets als ontdek Brabant,we gaan vaak al lekker vroeg zodat er weinig volk op de been is zo hebben we dan toch onze beweging gehad en een frisse kop gehaald.

Het wandelen langs het kanaal is er een van, je zou denken we hebben het daar wel gezien maar toch ontdek je steeds iets nieuws.
En dit soort kleine dingen geniet ik toch ook enorm van.

Langs het Wilhelmina kanaal.


















En dan is er vanuit huis op zo'n tien minuten lopen het Wandelbos,daar ook zo heerlijk,de vijver,kinderboerderij (nu dicht),de paden en geluid van de vogels, hoe kun je genieten van al deze kleine dingen, ik geniet ervan hoor.











Op stap in eigen omgeving en hoe gek is het dat je nu de dingen met andere ogen ziet en voelt.

Aan de andere kant van het Wandelbos,is er nog een prachtige plek,daar gingen we vroeger met onze Tess vaak heen kon die hond daar heerlijk spelen  met andere honden,en nu waren er ook weer veel honden die aan het ravotten waren,wij zijn Hemelvaartdag al in de vroege morgen gegaan.
  
De Oude Waranda.























 Morgen als iedereen weer aan het werk is en naar school,en het verder rustig is,willen we vroeg vertrekken naar een Natuurgebied ook hier in de buurt.
Ontdek je plekje.
We doen het voorlopig met de mooie natuur hier in Nederland en eerlijk is eerlijk niks mis mee.

Ik wens iedereen alle goeds en blijf gezond!



4 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan weeral en je haar zo lang zijn we niet gewoon Hihihih

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel,Hahahah nee ben nog steeds niet bij de kapper geweest. Laat het groeien denk ik lol

      Verwijderen
  2. Lieve Jacq, gelijk heb je!! Vakantie komt wel weer en het is super mooi bij jullie. Ook ik heb van zolder tot garage tot kamer vd kids en tuin op orde hahaha. Wandel meer dan al die 15 jaar bij elkaar dat we hier wonen en als het geen USA gaat worden blijven ook wij thuis. Blijf gezond en een dikke knuffel uit Epen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè een opgeruimd huis hihi,je bent voortaan ook behoorlijk fit dan Saskia met al dat wandelen,maar inderdaad we maken er maar iets van in deze tijd,we hebben weinig keus ,voor jullie ook blijf gezond en geniet van de kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...