woensdag 20 februari 2019

Een paar heerlijke dagen!



Wat hebben wij eigenlijk een mooi landje.


Maandagmorgen rijden we rond 9.30 uur weg richting Arnhem.
We komen nog even in een file terecht,en als je dan stilstaat zie je pas hoeveel bende erin de bermen ligt,mijn hemel blikjes, papier, plastic ect ect en iedereen maar klagen en lijkt erop dat er ook niemand iets aan doet.

Als eerste gaan we naar Park Sonsbeek in Arnhem.

Het is eigenlijk "gewoon"een stadspark maar wel een mooie.
Parkeren de auto en gaan eens een wandeling maken.











Park met bruggetjes,vijver,watervalletje,het is gewoon een leuk park.

























Deze dag was met zon en een heerlijke temperatuur.









Na de wandeling in het park zijn we naar de binnenstad van Arnhem gelopen, ik vond/vind het een gezellige binnenstad.Hier zijn we niet lang geweest kwamen niet om te winkelen maar wilde de stad wel even zien.















Dan gaan we richting Oosterbeek.
Airborne War Cemetary,een militaire begraafplaats.




 Op dit ereveld liggen 1754 militairen van de luchtmacht,landmacht en zeemacht begraven die in de periode september 1944 tot april 1945 sneuvelden,de meeste van deze mensen zijn omgekomen in de omgeving van Arnhem tijdens de Slag om Arnhem.









En als je hier dan zo rond loopt dan maakt het heel veel indruk,allemaal jonge mensen die hier liggen leeftijden vanaf 18 jaar tot 34 jaar.
Dankzij deze jonge mensen leven wij in vrijheid en die vrijheid mogen we waarderen.
Ik werd er stil van om hier rond te lopen.















Hierboven Cross of Sacrifice dit kruis is bedoeld om alle Gemenebest-militairen te gedenken.











Laten we hopen dat wij in vrijheid en zonder oorlog mogen blijven leven.






Hier het Airdespatch Monument.

Dit monument is voor de 79 gevallenen van het Air Despatch Squadron die stierven tijdens de Slag om Arnhem.We laten alles even op ons inwerken en besluiten om naar het Hotel te rijden.

En even dacht ik onderweg in Amerika te zijn.








Wat een mooie omgeving hier.

We checken in en bij de receptie ziet het er netjes uit, er staan watertaps met citroen en glazen je kunt pakken wat je wilt, er staat ook een bak met hun zelfgemaakte pepermunt mmmm heerlijk zacht smelt op je tong.



Dit zie je bij binnenkomst.
Kunt potjes jam en honing kopen.

Dan krijgen we de sleutel en gaan naar onze kamer dat is altijd even spannend vind ik.
Maar netjes en schoon.Er is een waterkoker,koffie en theesoorten, suiker en melk,en bekertjes.
















Ik zeg gewoon niks mis mee.
Voor mij een heerlijk zacht bed dat gebeurd niet vaak een fijn bed voor me haha.

Verderop in de gang is er een soort "bar" waar koekjes staan en je koffie en thee kunt halen.




Er staan potten met chocolade balletjes, puur,melk en wit om je eigen chocolademelk te maken en dat hadden we na de boswandeling gedaan alleen helaas de melk die uit de automaat kwam was een beetje lauw dus de chocola smolt niet erg.







Ons balkonnetje met dit uitzicht.Kan toch bijna niet slechter.





We hebben onze spulletjes neergezet zijn een koffie beneden gaan drinken en daarna een heerlijke boswandeling gemaakt.
Vanuit het Hotel loop je zo de bossen in.
























Na de wandeling even opwarmen in het hotel en daarna was het tijd voor diner,dat was inbegrepen.
Nou en dan voor iemand die alles lust was het niet zo moeilijk kiezen hahhaa.
Ik ging maar gewoon voor de hamburger.






Een smetteloos wit tafellaken wat na elk gebruik werd afgehaald en verschoond.
Dan gaan we uitbuiken.

 Dinsdag 19 Feb.

Na een heerlijke nachtrust en s'morgens wakker worden van het fluiten van de vogels kan mijn dag niet meer stuk.
Een goeie douche en opfrisbeurt gaan we als we klaar zijn naar het ontbijtbuffet.

Ook hierover hebben we niks te klagen.
Allerlei soorten brood,beleg,zoet,ham,kaas rosbief, scrambled eggs, harde en zacht gekookte eitjes, brie,fruit, worstjes,spek,poffertjes, diverse soorten yoghurt,vers fruit div soorten.


  
















Ik weet niet wat mensen te klagen zouden hebben want dit als ontbijt heb ik thuis echt niet hoor!

Dan is het tijd om naar Burgers Zoo te gaan,we zijn er al om 9.30 uur,het is een bewolkte en behoorlijke frisse dag.






 Ik ga gewoon wat foto's zetten.wij vonden de Mangrove,Bush erg leuk.
Safari vonden we iets tegenvallen.
























De Ocean.














Op heel veel plaatsen moet je foto's maken van achter het glas en dat lukt niet altijd.












Ik kreeg er eentje op bezoek die kwam even op mijn vinger zitten.


In de Mangrove was het een en al vlinders zo mooi,en op een gegeven moment zagen we er twee aan elkaar op de grond zitten,en dachten huuh is dat wel goed? 
Nou dat was het hoor,en kwam iemand van de Zoo aan en wij vroegen dus of het wel in orde was, nou ja het is voorjaar en dan willen ze wel he, paartijd dus!






















Nou genoeg vlinders denk ik wel.




































Ja voorjaar ik kan er ook niks aan doen!












Wel even genoeg dieren gezien.
We besluiten om het voor gezien te houden is inmiddels 14.30 uur als we de dierentuin weer uit gaan.
Dan pakken we nog even wat natuur mee!





Wat een mooie omgeving hier.























De Posbank en wat moet het hier prachtig zijn als de heide in bloei staat.

Tijd om terug te gaan naar het hotel.
We kijken tv en ik ik lig al heel vroeg te pitten.


Hotel, derde balkon van links zaten wij.
We hebben een paar heerlijke dagen gehad en enorm genoten van alle dingen die we hebben gedaan.

Tot een volgende keer weer!





4 opmerkingen:

  1. Ja zeker is ons landje mooi....ik ben alleen niet zo gek er op hahaha. Wij trekken meestal Belgie in. Top dat hotel, zeker niets op aan te merken en met het weer hebben jullie helemaal geluk gehad. Op naar de volgende trip. Liefs uit het Zuiden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, 2 vlinders op elkaar, is dat wel goed??? Ja, in deze tijd wel hihi.
    Wat een heerlijk hotel, kamer ziet er top uit, en het eten ook allemaal. Ongelooflijk dat er dan toch slechte reviews zijn he?
    Heerlijke dagen zo gehad. Ben nog nooit in die regio geweest, wellicht dat ik ook een keer zoiets ga doen. Veluwe zou ik graag eens bekijken.
    En zo'n begraafplaats is altijd enorm indrukwekkend.
    Bedankt voor het verslag! Nu aftellen naar de volgende trip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad zeg, en met mooi weer. Dat hebben jullie vast verdiend😘 de foto,s zeggen genoeg! jullie hebben genoten👍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje wat heb je weer veel gezien ,heerlijk de dieren in de tuin he...ons landje heeft toch wel best te bieden, alleen dat flut weer he...
    hotel was top, wat een verwennerij.. op naar jullie volgende vakantie.... heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...