zaterdag 7 september 2019

Cyprus dag 3 en 4, zaterdag 31 aug en zondag 1 sept 2019. De zonsondergang en de Koningsgraven.





Ik kan vandaag gaan klagen dat het zo warm is maar doe dat toch maar niet,want we zitten toch maar mooi met onze kont op Cyprus en we zijn ons terdege van bewust dat we dit toch allemaal kunnen doen en vinden het dan ook echt niet vanzelfsprekend.





Er vallen mensen om ons heen weg en of zijn ziek.
Wij genieten met volle teugen zolang het kan.

Vandaag heerlijk genoten van de pool,boek en muziek.
Tegen de avond lopen we richting "boulevard"
enorme resorts daar met flinke lading bedjes aan zwembaden en strand,terrasjes en restaurants.
Ik ga voor de zonsondergang,hele dan geen wolken gezien en ja hoor wil ik de zon in de zee zien zakken zijn er wolken.


















En Theo dacht bekijk het maar Jac, πŸ˜„









Nou waren hier de stranden niet je van het, veel rotspartijen,voor een echt zandstrand dan zou je naar Coral Bay moeten dat is zo'n 30 min met de bus mee,nou wij hebben het strand deze vakantie overgeslagen omdat het gewoon heerlijk toeven was aan het zwembad.
Cyprus is denk ik heel erg mooi, alleen hebben wij er bar weinig van gezien,de zin er niet in gehad om een paar uur in de bus te zitten om iets te zien, dan heb je echt een auto nodig,ik sprak mensen bij het zwembad die een excursie hadden gedaan naar het Trodos gebergte, ik vroeg of ze lekker hadden kunnen wandelen niet dus meeste tijd in de bus gezeten,nou dat vinden wij dus al helemaal niks.


Dag 4, Zondag 4 sept.

We besluiten om vandaag bij de Koningsgraven te gaan kijken.
Het leek wat minder vochtig en klam,we hebben 2 bussen nodig om er te komen,maar het gaat perfect we hoeven dan ook niet lang in de bus te zitten,trouwens in alle bussen ook airco.




Er is trouwens nooit een "echte" koning begraven.
Sinds de derde eeuw voor Christus vond hier wel de bestuurlijke en religieuze elite van Egyptisch Cyprus een laatste rustplaats.
Later werden de notabelen uit de Romeinse periode in het complex bijgezet.
Voordat het Romeinse rijk in de vierde eeuw overging tot het christendom gebruikten de christenen de Koningsgraven als schuilplaats.
Eeuwen later werden de graven "gekraakt"en als woonhuizen ingericht,waarbij in sommige gevallen aanpassingen zijn aangebracht die het oorspronkelijke karakter verstoorden.In recente eeuwen dienden ze als onderkomen voor zigeuners.

Hallo mensen deze wijsheid komt niet van mij hoor πŸ˜› maar even overgenomen van het internet.
Nou had ik op tripadvisor wat recensies gelezen en toch hier en daar wat negatiefs ook.
Maar als je je een beetje verdiept is het interessant (en dat vond zelfs ik,nooit gedacht haha).
Het terrein ligt in de volle zon en aan de zee.
Dorre bende,hier en daar grafheuvels en puinhopen.
Wij hebben zomaar wat rondgelopen,want een heel duidelijk beeld hadden we eigenlijk niet.
Dacht en hoopte dat er wat meer bordjes zouden staan voor de nodige informatie,maar weinig te vinden.














Goeie schoenen is een must want is lastig lopen en vooral veel water mee,je loopt in de volle zon en je wilt echt drinken.
Grote vlakte van graftombes,ze zijn uitgehakt in zandsteen,trappen leiden naar de onderaardse gewelven.






















































Wat ben ik blij dat ik destijds een Engeltje op mijn schouder heb gehad en dit nog kan meemaken en overal kan en mag van genieten.
























πŸ™ˆ

Oeps zijn wel veel foto's πŸ˜…

Dan nog maar een keer de zonsondergang hele dag volle zon geen wolk dus nu moet het lukken.

De jonge dames komen ook tevoorschijn,in mooie jurkjes,lipjes tuiten,jurkje laten wapperen,de foto bekijken nee niet goed dan maak er nog maar 20,en dat allemaal om mooi te willen zijn en de juiste picture te hebben,voor fb en of instagram of weet ik veel.
Heerlijk om jong te zijn ben blij dat die tijd voor mij voorbij is,wij zeggen voortaan doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.Heerlijk om de dames te bekijken hoe ze bezig zijn.







  
En de Afrikaantjes zijn ook aan land gekomen.





En zo stond het vol aan de kust met dit soort resorts.

Maar de zonsondergang is dan toch gelukt hoor!
















7 opmerkingen:

  1. De zonsondergang is gelukt, een plaatje😍. De graven zeggen me niet zoveel, het ziet er heet uit pffπŸ˜“πŸ˜“. Wij hadden een auto gehuurd en dan is het allemaal goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn jullie daar niet geweest destijds Sonja naar die graven?

      Verwijderen
  2. Kan me voorstellen dat jullie lekker bij het zwembad blijven, relax!! Ik ben ook niet zo van de musea etc hahaha. En mooie zonsondergang.....ook met wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie zonsondergang, ook die met wolken van gisteren. En de graven, tja, heb je ook weer gezien, paar brokken steen, kun je ook weer afvinken haha
    En verder lekker aan het zwembad, gelijk hebben jullie. Heb ook niks met musea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die graven waren toch wel bijzonder om te zien vonden wij hoor,en als je er dan toch bent,dan maar gaan kijken ook.
      Anders word die hernia van het liggen steeds erger hahha.

      Verwijderen
  4. mooie zonsondergang, en wat leuk dat die blommetjes ook geland waren wahahhahah,..indrukwekkende tombe..lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...