zondag 8 september 2019

Cyprus maandag 2 sept en dinsdag 3 sept 2019. De Mall en de Bazar. Woensdag 4 sept en vertrekdag 5 sept.





Ik ben al lekker vroeg wakker en zit om 7.00 uur buiten een bakkie koffie weg te slurpen.
Lees de krant op de Ipad.
In de morgen gaan we poosje bij het zwembad liggen nadat we een lekker ontbijtje hebben genomen.

In de namiddag gaan we eens bij de Mall kijken.
Pakken de bus en we zijn al snel daar.
Een mooie Mall met wat duurdere winkels,en nee geen Amerika prijzen.









Er zit een Jumbo,nou geen supermarkt maar een soort Action, wat een heerlijke snuffel winkel met zulke leuke koopjes,ik zou mijn slag wel hebben kunnen slaan, helaas geen ruimte in de koffer.
In de foodcourt hebben we wat gegeten en daarna de bus weer terug.
In feite een rustig dagje vandaag.

Dinsdag 3 sept.

Vandaag stond het oude Paphos op het menu.
De Bazar en oude straatjes.
Dit doen we in de ochtend omdat ze sluiten rond een uur of 2/3.
We staan bij de bushalte te wachten en daar komt een taxi aanrijden,de taxi chauffeuse begint te roepen en ik dacht jezus mens schreeuw niet zo,beetje zigeunerin achtig typje.
Een hoop gebler ik breng jullie voor het zelfde geld naar de bazar.
Nou zo gezegd zo gedaan,we werden dan toch mooi precies voor de deur afgezet en het scheelde ons een bus-overstap.
Stappen uit en ik dacht mijn hemel wat is dit hier het oude centrum? Ik vond er eigenlijk geen .... aan.
Maar goed we gaan dan toch maar de bazar in.
Stikheet,smal en godzijdank nog niet druk want ik zou gillend gek worden.









Je loopt dus gewoon in een soort overdekte markt met alleen souvenirs troep en bloedje heet.
Na hier een rondje te hebben gelopen hadden we het al rap gezien.
We vragen waar het oude centrum is,nou ja daar dus,hmm oke!
Ik zie een kerktoren en denk daar zal het dan wel zijn,kom Theo we gaan, ik word al aangekeken zo van is dit echt nodig? Ja dit is nodig.
Dus op naar de kerk ik zeg nog er zal wel een leuk pleintje zijn om even rond te kijken.Hah not dus.




Het oergezellige pleintje.











Na deze "teleurstelling"druipen we dan maar af.

We krijgen trek in een koffie en gaan op een echt heerlijk terras zitten.
Cafe Nero een aanrader.







Hier hebben we heerlijk een poosje gezeten.
Dan is het rond 11.00 uur en zien we de drukte komen,zo blij dat we hier al klaar zijn in die bazar.



We pakken de bus terug en in de middag lekker zwemmen.

Woensdag 4 sept.
Onze laatste volle dag waarin we eigenlijk niks doen,gewoon in en bij het zwembad hangen.

Dan hier nog wat losse flodder foto's.



Kijk omhoog en je ziet nog eens wat.





Bij het resort verschillende restaurants,een Mexiaan,een Italiaans,een Grieks.









Bij het busstation en de haven, opa verkoopt sponsen.




Het straatje waar we bij het complex doorheen keken, en we hadden ook een prachtig uitzicht op de witte muur!!!!





 Zitje en bar bij het zwembad, waar je het een en ander kon halen,drankje, eten, koffie ect ect.











Dag van vertrek. 5 Sept.
We worden om 10.50 uur opgehaald dat is lekker want anders heb je toch weer zo'n hele dag dat je zit te wachten vind ik altijd.
De hele bende wordt weer in de bus geladen, ouders lopen zich rot te sjouwen met de kindjes.
En met een kleine 25 min rijden komen we op het vliegveld aan, hatsikidee alles weer uit die bus en ouders weeeeeer sjouwen met de kinderen,die beginnen een beetje lastig te worden en zeker als het wat lang duurt met de koffers afgeven 50 min in de rij.
Als dan de ene begint te janken volgt de volgende vanzelf.
Het is nu een toestel van Go air,dan toch een spaanse maatschappij met spaanstalig personeel en wat Nederlands.
De stoelen zijn nu 3/3 en ik tref het en mag wel zeggen hele volle man naast me,ja en dan wordt het soms wat krap.Ik wilde het Theo niet aan doen en dus zat ik in het midden, 😘.
We gingen trouwens iets later weg dan dat de bedoeling was,maar toch op tijd weer op Schiphol.
Een mooi overzichtelijk vliegveld niet te groot en er was genoeg gelegenheid om nog wat te drinken en eten te halen.

Wat vonden wij van Cyprus?
Lang lang niet alles gezien omdat we geen auto hadden gehuurd,maar ik denk dat er zoveel meer moois daar te ontdekken is,maar van wat we gedaan en gezien hebben,enorm van genoten.
De bevolking ontzettend vriendelijk en behulpzaam,in alle opzichten.
Het resort helemaal prima in orde.
Tui moet ik toch ook zeggen elke dag wel iemand aanwezig mocht je ze nodig hebben.

Ja en dat zit deze vakantie er weer op.
Uitkijken naar de volgende La Palma en daar dan wat natuur gaan snuiven, dan hebben we een auto en zullen nog meer op pad gaan.

Leuk dat jullie hebben meegelezen.
Dan rest mij te zeggen tot een volgende keer misschien weer.



Last van de oortjes zullen we maar zeggen!


6 opmerkingen:

  1. Het was weer een gezellig blog. Heb met veel plezier meegelezen. Jammer dat het zo heet was, dat belemmert de activiteiten wel. Het is een schitterend eiland, zoveel te zien en historie. Nou tot de de volgende keer dat is alweer heel snel!🥰🥰🥰

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Sonja dat je het leuk vond, klopt door de hitte ben je snel moe 🥴😂 maar evengoed heerlijk naar onze zin gehad hoor.
      Tot een volgende keer,over een week of 7 mogen we weer,🥰

      Verwijderen
  2. Bedankt dat we weer konden meegenieten gaan jullie maar nog veel op vakantie zie de wereld zo passeren hier 😂😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo kom je nog eens ergens he 🤣🤣🤣 lekker toch?

      Verwijderen
  3. Toch een heerlijke week gehad zo. Lekker er even uit, zalig, en al snel lekker weer de hort op.
    Bedankt voor de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank je wijffie voor je blog.. op naar de volgende..

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...