vrijdag 31 januari 2020

Andalusie Maart 2020,


Hoe het toch allemaal weer tot stand kwam.

Theo vroeg van de week aan me heb je nog zin om in Maart nog een vakantie te doen?
Ik kijk hem aan en zeg neeeeee joh tuurlijk niet,nou weet inmiddels iedereen wel dat we niet vies zijn van leuke reisjes en ik al helemaal niet.


Maar ja waar zullen we dan heen gaan,voor mij was dat al zo bekeken ik zeg Andalusie.
Eens wat informatie gaan bekijken eigenlijk wisten we wel dat de omgeving daar erg mooi is.
Dan op zoek naar een leuk adresje.
We komen uit bij Eliza was here.
Helemaal top,kleinschalig,leuk appartement,mooie omgeving,helemaal compleet auto erbij en we zijn klaar.
Dus we doen een boeking en bellen nog even met Eliza,om te horen hoe het zit met autohuur want inmiddels zijn we erachter gekomen dat sommige autoverhuur bedrijven extra geld vragen als je ouder bent dan 75 jaar,nou dat was hier ook het geval er kwam een flinke som geld bij,dus gevraagd als we zelf een auto regelen en jullie de prijs van de auto inclusief eraf trekken is dat mogelijk dat was geen probleem,dus zelf op zoek naar autohuur, dat was gelukt en alles prima geregeld,we boeken de reis.
We gaan nog even verder op onderzoek en komen tot de ontdekking dat als we alles los boeken het ons 300 euro scheelt lees goedkoper,oeps waren we dan toch iets te snel met boeken?

Eliza weer gebeld en ons verhaal gedaan en dat we alles wilden annuleren, ook dat was geen probleem konden alles kosteloos annuleren.

Nou toen op zoek naar losse vluchten naar Malaga,gevonden,we vliegen met Transavia.
Toen het appartement want we wilde eigenlijk wel hetzelfde hebben, die bij booking.com geregeld,auto was al geregeld,maar dat moest weer veranderd worden ivm datum we gaan nu een paar dagen later weg.

En dan is eindelijk alles weer op zijn pootjes terecht gekomen.
We gaan dus naar Andalusie,verblijven in het plaatsje Arriate, dat is zo'n 7 km bij Ronda vandaan,we zitten dus echt in het binnenland,tussen hoop ik mooie natuur.

We verblijven in Hotel Rural Villa Ignacia.
Een duplex app gehuurd.








Het heeft goede recensies en daar vertrouwen we maar op.
Uiteindelijk zullen we op pad  zijn, willen toch het een en ander gaan zien, we gaan niet om te zonnen en of te zwemmen, nou is daar de temperatuur in deze periode van het jaar ook niet naar,nee lekker een jas en broek aan en gaan met die banaan.

Het was nog even puzzelen welke vertrekdatum ivm tijden van vertrek,de ene ging pas om 17.00 in de middag en terug ook al s'morgens nou dan ben je al 2 dagen kwijt van de vakantie.
Nu gaan we vertrekken op 11 maart om 6.50 uur in de morgen vanaf Amsterdam.
En terug 18 maart om 20.20 uur uit Malaga, dus eigenlijk best 2 volle dagen,dan is het nog 90 km rijden van Malaga naar Ronda en dat doen we graag als het licht is,want in het donker in de bergen lijkt ons geen optie dus op deze manier is alles picobello in orde.

Dan uiteraard al een beetje bekeken wat we echt willen zien,dat is natuurlijk Ronda zelf dat moet een leuk centrum hebben en de bekende brug mag zeker niet gemist worden.


Dan zijn er nog wat natuurparken wat we ook willen zien.




En Caminito del Rey staat ook op het lijstje,geen idee of ik dit durf maar dat bekijken we wel als we er zijn.


Sevilla en Granada gaan we niet doen daar zijn we lang geleden al eens geweest en dat staat nog goed in onze herinnering.

Ik denk dat het een leuke trip gaat worden.
En dan ook maar hopen dat we geen Aziaten tegen komen, maar ik denk dat ie allemaal nog een poosje blijven zitten waar ze zitten.


Tijdens de vakantie zelf ga ik de blog niet maken dat komt dan wel weer als we thuis zijn, hebben we nog even napret.
Tot een volgende keer.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha heerlijk!!! Gelijk hebben jullie. En Ronda is heel mooi en ook Malaga is de moeite waard, en misschien toch naar Granada zzzooo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk vooruitzicht, Andalusiƫ is zo mooi, al die steden helaas zelf nog nooit bezocht, wel Malaga en omgeving. De natuur lijkt me prachtig daar.
    Doen jullie goed om dit weer lekker te boeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...