vrijdag 24 januari 2020

Het relaxte leven in Spanje,dagje Villajojosa.









Het leven in Spanje is echt relaxed vraag me niet hoe het komt maar zo voelt het wel.
Hoewel de Spanjaarden temperamentvol zijn ( ik ook haha) gaat het er toch allemaal heel rustig aan toe!
Dat merk je bv aan als je in de supermarkt bent,je staat in de rij bij de kassa en of ze nou een praatje maken van 5 of 10 minuten ze doen het gewoon en jij staat gewoon rustig te wachten je moet wel!
Hier zouden we staan te wippen van de ene voet op de andere.Zo ook als je aan de boulevard aan het wandelen bent ze komen bekenden tegen en blijven gewoon midden in het pad staat te ouwe...... mensen maken zich niet druk, voor ons even aanpassen maar als je dit gewend bent is het heerlijk je gewoon niet druk maken"leven en laten leven".

We besluiten om vandaag met de tram naar het plaatsje Villajojosa te gaan.

Daar aangekomen gaan we maar gewoon aan de wandel en zien wel waar we uitkomen.
Een stadje met een leuke visserswijk.
Het heeft een prachtig strand goudgeel zandstrand 3.5 km lang op sommige plekken gaat de breedte richting honderd meter.


De bekende Valor chocolade fabriek die je kunt bezoeken.
De gekleurde huisjes van de stad zijn gelegen aan de randen van het water,vanaf deze "hangende huizen" hadden de vissers vanuit hun huizen direct een goed uitzicht op zee.
Als je door de smalle straatjes loopt ben je letterlijk terug naar vroeger tijden.








We lopen door een doolhof van kleine straatjes, hier komt de zon niet!!!
Het is zo smal en dicht op elkaar.
Maar wij? Wij genieten weer met volle teugen.






























Oude stadsmuur.

De door de Romeinen gebouwd brug.






Hier onder kun je wandelen en kom je bij een parkje en boulevard,strand en de zee.








Het is gewoon een heerlijk plaatsje, hoewel inmiddels kan het wel stad genoemd worden, alleen wij zijn de stad zelf niet in geweest en alleen het "pittoreske"gedeelte en het strand bezocht.

















Nou ja kan toch niets anders zeggen dan dat je van deze kleuren wel heel vrolijk moet worden.
Een mooie boulevard met voldoende terrasjes om een tapa of wat te drinken te nemen.


Nu hebben wij in deze tijd alleen wat kustplaatsjes bezocht in het verleden nog meer de andere kant op,bv Calpe,Moraira,Denia ect ect.
Maar de mensen denken vaak oeps Costa Blanca,Benidorm (nou is dat inderdaad wel een geval apart) maar evengoed zeer gezellig en genoeg te zien.
Maar het binnenland van de Costa Blanca is zo schitterend mooi als je de bergen in gaat,heerlijke dorpjes ect ect, ook dat hebben we in het verleden gedaan maar toen waren we er voor 8 maanden en hadden de auto.
Voor nu was het geen optie het binnenland in te gaan,al zeker niet te doen met openbaar vervoer.







Dit was weer een heerlijk dagje uit!



6 opmerkingen:

  1. Echt weer super mooi.....heerlijk die Spaanse tapas cultuur maar met het mañana heb ik altijd moeite hahaha. Ik sta niet zo bekend om mijn geduld.....Wat hebben jullie een heerlijke tijd gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahhahah ik heb ook geen geduld maar ja soms moet je wel.
      En we hebben zeker een heerlijke tijd gehad Saskia.

      Verwijderen
  2. Prachtige blog weer jac al kon ik deze keer live meegenieten Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Ilse hoe lekker is het om het live mee te maken,genieten toch hè?

      Verwijderen
  3. ik zou in onze steden ook wel meer kleur willen hebben dan als dat 1 gehele ..want die huisjes in kleur heerlijk, en ach meis je hebt een heerlijk tijd daar gehad, en je gaat weer op voor het volgende hahahah. dank om mij dit allemaal te laten zien, heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook weer zo mooi. Wat heb je in Spanje toch vaak mooie en lange boulevards. Calpe nog nooit geweest, schijnt ook zo leuk te zijn. Zat nog te twijfelen tussen die regio, de regio waar jullie nu waren, of toch Costa Brava (Malgrat/Calella/Santa Susanna etc). Wordt toch de laatste in september denk ik. Maar hier zou ik ook weleens rond willen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...