woensdag 22 januari 2020

Maand Spanje Albir, voorbij gevlogen.

Opnieuw welkom bij ons fotoalbum.


Wat is deze maand voorbij gevlogen.

Inmiddels weer bijna een week thuis en goh wat missen we het mooie weer, we hebben enorm geboft in Spanje,meeste dagen zon en een keer in de avond een regenbui.
We zijn nu beide snotverkouden maar ja is nog winter dus kan niet anders.
Af en toe hadden we wel een jas en of een vestje nodig maar het was gewoon heerlijk wandel weer en dat hebben we dan ook heel veel gedaan.We zijn een dag naar Alicante geweest,verschillende keren naar Benidorm, en naar Villajojosa.En uiteraard geslenterd aan de boulevard in Albir.
Heerlijk over de boulevard naar Altea en dan tijdens de wandeling hoor je de zee klotsen.

Altea.
Hier kwamen we vroeger ook regelmatig,heerlijk dorpje gemoedelijke sfeer.
We bedachten om nog eens naar de kerk boven te lopen,en dan door de heerlijke smalle straatjes wat wel even een klimpartij was,  hier wonen oudere inwoners van dit dorpje,wat moeten die mensen toch afzien als ze een boodschap willen doen om die straatjes weer te beklimmen.

Ik hou van dit soort plekjes voor mij het authentieke Spanje.
Het deed me denken aan vroeger met mijn ouders en fam in Spanje te zijn,wat dat betreft was er in Altea nog niet veel veranderd.






Van Albir naar Altea was het een wandelingetje voor ons van ongeveer een uurtje.
Het rappe lopen gaat me niet meer goed af maar maakt ook niks uit alle tijd aan onszelf.

En dus beginnen we aan de klim.
Om uiteindelijk bij het pleintje en de kerk te komen met zijn mooie blauwe koepel.

















Wat was het heerlijk om door deze smalle echte Spaanse straatjes te wandelen.









En tegenwoordig kijk ik ook naar boven iets wat ik vroeger nooit deed want soms zie je als je naar boven kijkt hele mooie dingen.
Eenmaal bij het pleintje een uitzicht over het dorpje, en naar Albir.








Op het pleintje verschillende terrasjes.





En dan het kerkje met zijn mooi blauwe koepel.













De Kerk is open en we gaan een kijkje nemen.
Nu ben ik niet zo van de kerken maar ben toch enigzins nieuwsgierig hoe het binnen is en wat voor rijkdom daar is.
Verder laat ik het maar voor wat het is.










Na hier op ons gemak te hebben rond gekeken gaan we terug naar beneden.











Nog even heerlijk naar de zee en boulevard om wat te drinken.














3 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal mooi uit!! Ik vind die boulevards in Spanje altijd heerlijk....lekker mensen kijken. Zeker op zondag als iedereen mooi gekleed naar buiten komt om te flaneren....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterend zeg. jaa dat oude spanje met de steegjes en weggetjes, ben er ook dol op. de planten in de potten, en er is echt niemand die het in het hoofd haalt om er 1 mee te nemen. ik geniet er ook altijd van als ik er ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's. En heerlijk om die zon en blauwe lucht te zien. Kan me bijna niet meer heugen hoe dat in het echt eruit ziet... Heerlijk dat jullie een maand konden ontsnappen aan het grijze weer.
    Leuk al die straatjes, en prachtig om te zien, die bloemen en planten.

    BeantwoordenVerwijderen

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...