maandag 11 november 2019

La Palma,woensdag 30 oktober dag 1 de reisdag, en donderdag 31 oktober dag 2,Jable Astronomico Mirador.

Donderdag 30 Oktober,dag 1 de reisdag.

Een prima reisdag gehad.
De Taxi zou ons komen ophalen om 6.15 uur,dus wij op tijd naar beneden,we stonden er nog maar net en toen kwam ie al aanrijden,om 3 min over 6.
Waren mooi op tijd in Eindhoven vliegveld, het inchecken was ook al binnen 2 minuten klaar.
Ook hier hoefde er niets uit de tassen bij de douane en wat gaat dat super snel zeg scheelt een hoop gedonder  met in en uitpakken van je tassen.

In Gran Canaria hadden we een tussenstop, moesten uit het vliegtuig met onze hele handel, nieuwe mensen erin en daarna mochten wij weer,het was toen nog maar een 30 min vliegen naar La Palma.
Eenmaal daar stonden we binnen de kortste keren alweer buiten,koffers waren er al voor wij bij de bagageband waren,hoe snel kan het gaan.
Nog nooit zo'n rustig vliegveld gezien.
Dan lopen we naar de autoverhuur,geven onze papieren af het een en ander ingevuld en hup karren maar.
We kregen een Citroen C3 een lekker karretje.
Navigatie aan en dan op naar het app Las Olas met een 8 min waren we er al.
Inchecken ook al binnen een minuut.
In het app geen koffiezetapp, broodrooster,of waterkoker,dit was te krijgen bij de receptie met een borg.
We hebben onze spullen neergezet en zijn gelijk daarna doorgereden naar de Lidl voor de nodige boodschappen.
Het app waren wij dik tevreden over, oke misschien mag het iets moderner zijn, m aar voor ons is het geen probleem geweest.

Middelste auto was die van "ons".
Wij hadden een uitkijk op de bergen voor ons prima zo.
Nu zaten we in de avond op ons balkonnetje en Theo zegt,aan de overkant waar de auto staat lopen beestjes, lijken wel een soort marmotten ze waren best groot,ik zag niks.

Even een overzicht van het complex en zwembad.

Uitzicht vanaf ons balkon.

Het complex zag er zeer verzorgd uit.

We liggen die avond op tijd in bed,en de volgende morgen uiteraard vroeg wakker.

Donderdag 31 Oktober dag 2.

We doen rustig aan,en later op de ochtend gaan we de koffer uitpakken en alles een plekje geven.
Afgelopen nacht was ik er toch even uit geweest en naar buiten gekeken,en wat een sterrenhemel niet normaal,en dan zaten wij nog in een verlicht gedeelte.
Toen we deze morgen buiten een koffie zaten te drinken,zag ik die zogenaamde marmotten ook, alleen het waren geen marmotten, maar Ratten, die over de stoep vlogen en niet 2 maar wel een stuk of 6,ze vlogen van de ene kant naar de andere en we zagen ze dus ook tussen die stenen kruipen, en wat waren ze groot brrrrr.
Godzijdank bleven ze aan de overkant,moest er niet aan denken dat ze bij ons binnen zouden komen,we zaten dan wel 4 hoog maar toch!

Beneden bij het complex zaten wat winkeltjes,en een supermarktje Dino.
Het dorpje zelf is niet veel te doen, dat wisten we en vonden we ook niet erg.
Dus elke morgen heerlijke verse broodjes van de Dino als ontbijtje.

Als we klaar zijn pakken we onze spullen en gaan op pad.
Toen wij vanaf het vliegveld naar app reden dacht ik nog nou de wegen zijn best goed en recht,kwam er al snel achter dat we wegen inderdaad goed zijn maar niet recht.

Je hebt hier soms alle seizoenen op een dag, dus elke keer toch maar een vest mee want boven op een top kon het zomaar 10 graden schelen met beneden.

We rijden over smalle weggetjes en vragen ons af of het wel oke is,en dat vragen we ons nog wel vaker af in deze vakantie.
We zitten in het hoge gedeelte van El Paso op 1200 meter boven zeeniveau,het uitzichtpunt biedt prachtige uitzichten over de vallei van Aridane.Hier is ook een uitkijkplaats om s 'nachts de sterren te zien.

Dan komen we bij de Lava velden en wat is dat bijzonder,een beetje te fris daar voor een korte broek en ontzettend veel wind.

Dan slingeren we weer verder en komen dan weer door een bebost gebied.

Dan komen bij Refugio El Pilar,daar zijn allemaal picknickplaatsen,bbq's en je kunt er heerlijk zitten, mooie schone toiletten.
En dus hebben wij hier onze lunch genomen en heerlijk zitten genieten.

Het is hier een prachtig wandelgebied.
Ik denk wel zo in de zomer dat het op deze picknickplaats druk zal zijn met locals die een dagje uit gaan.

We rijden weer verder als we ons buikje vol hebben.
We komen langs Barranco de Las Angustias.
(kloof van de angst).
Hier is een restaurant met een mooie parkeerplaats we zetten de auto neer en gaan een koffie drinken,en wat een leuk terras en mooie uitzichten.

Ook vanuit hier zijn er mooie wandelingen te maken, dat hebben wij niet gedaan.

Rit gaat verder naar Tazacorte.Maar eerst nog door de nodige bananen plantages die zijn er hier genoeg.

Een echt toeristenplaatsje met een behoorlijk strand,vele terrasjes,en leuke straatjes.
Zo'n klein eiland en zo'n wisselend landschap we verbazen ons steeds weer als er een nieuwe bocht komt.

Deze dag kon voor ons al niet meer stuk en we gaan nog veel meer mooie stukken natuur zien.
Het was een lange dag en in de avond liggen we beide voor pampus van al die mooie indrukken die we hebben opgedaan.

1. Prachtig eiland, met heel mooie natuur denk ik. Wie weet, ooit... lijkt me zalig wandelen daar.

2. Prachtig daar, je hebt mooie foto's. Ohh die ratten, wat erg...

3. Waw weer echt mooi he wat een mens kan genieten

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...