vrijdag 15 november 2019

Rustdag Donderdag 7 nov dag 9,,,, Caldera de Taburiente Vrijdag 8 nov dag 10. Zaterdag 9 nov dag 11.

Voor vandaag niet veel te vertellen.
We houden een redelijk rustig dagje en is soms ook even nodig.
We doen in de morgen heerlijk rustig aan en in de middag gaan we een wandelingetje maken achter bij het complex, daar is een mooi wandelpad aangelegd, en hebben een uitkijk over de zee en de rotsen,het gaat goed tekeer, de golven spatten omhoog en het is wederom genieten van dit spektakel.

In de middag vallen er wat kleine buitjes en we vermaken ons in het app, ik neem mijn rust en pak mijn boek.

Vrijdag 8 november dag 10.

Vandaag willen we ons laatste ritje maken en wel naar Caldera de Taburiente.
Een erosie krater.De Caldera heeft een doorsnede van ongeveer 10 km en op sommige plekken torenen de wanden 2000 meter boven de Caldera bodem uit.
Het is bedekt met dichte bossen en doorkliefd wordt door diepe ravijnen dit kan je niet goed zien op de foto's moet je echt met je eigen ogen zien.
Met grote wandelingen denk ik wel dat je nog veel meer moois ziet dan wat wij hebben gezien,wij hebben geen grote en lange wandelingen gemaakt,er is zo'n 1000 km aan wandelingen,maar van wat wij hebben gezien en gedaan daar zijn we dik tevreden over.

We gaan met droog weer weg, hoe dichter we bij het Nationaal Park aankomen hoe donkerder het word en eenmaal daar regent het dat het giet.
Lopen dan maar even het visitor center in,we vragen of we naar boven kunnen,we waren er al om 10.00 uur en er zijn maar een beperkt aantal parkeerplaatsen boven, dat wisten we maar namen toch maar de gok.
Dan vraagt de man aan ons of het goed is dat we om 14.00 uur terug kunnen komen want dat is er weer plek, je krijgt kunt kiezen tussen een kaartje van 2 uur of langer.

Dat besluiten we te doen en krijgen het kaartje mee,en het regent nog steeds.
Daarna rijden we maar door naar Los Llanos de Aridane, een leuk stadje wat redelijk in de buurt ligt.
Daar aangekomen volop zon en 25 gr.
Parkeren de auto in de parkeergarage en lopen de stad door,wat een gezelligheid hier, mooie pleintjes, terrasjes,straatjes,en wat mooiere en duurdere winkels.

Hier uiteraard even op een terrasje gezeten.
Het wordt tijd om op te stappen en weer richting het Nat Park te rijden.En toen we daar aankwamen zaten we weer in de regen,even in de auto gewacht en besproken wat doen we?Wel of niet?
Nog maar even het Center binnen en gevraagd hoe het weer boven was,beetje regen maar te doen, oke we gaan dan toch maar we zijn er nu toch!

Tsja en dan is het weer slingeren over een nat wegdek en een vrij smalle weg,met aan een kant afgrond andere kant berg.

Eindelijk zijn we dan boven en het miezerde nog een beetje,maar gaan dan toch aan de wandel, en wat ruikt het hier heerlijk,horen de wind,zien een prachtige regenboog en hoe vervelend we zeggen steeds opnieuw ohhhh wat is het hier ook mooiiiiii.

We zouden een niet te lange wandeling maken, maar bij elke bocht die kwam waren toch weer nieuwsgierig hoe het er daar weer uit zou zien, helaas veel toppen die in de wolken liggen ik denk bij helder weer dat het nog mooier moet zijn.

We rijden terug en het regent beneden nog steeds behoorlijk.

Dit was ook weer een dag om nooit meer te vergeten.
Dan wordt het zaterdag 9 november dag 11.
Een dag waarin we weinig of niets doen, koffer pakken we weer in,en tuttelen gewoon wat aan.

Zondag 10 nov dag 12, de dag dat we weer naar huis gaan.
Om 12.00 uur moeten we uitchecken de mensen die opgehaald worden met de bus worden om 12.50 uur opgehaald.
We nemen in de ochtend eerst nog heerlijk op ons gemak een ontbijtje,pakken de laatste spullen in,nemen nog een bakkie koffie en als we klaar zijn gaan we uitchecken, we rijden lekker op tijd naar de luchthaven en dat is maar een minuut of 8 rijden ideaal.
Auto is weer vol getankt en leveren hem weer in, alles is in orde en er wordt ons gevraagd of alles naar wens is gegaan, ja hoor alles prima in orde.
Dan naar de vertrekhal om de koffers af te geven de stoelen hadden we al besproken.
Het was wel even een geklooi bij de poortjes, ja hier niet zo makkelijk oud vliegveldje,en niet het juist apparatuur  denk ik zo dus een gedoe, maar dat weer gehad en wachten op boarden.
We gingen iets later weg, en kregen te horen dat de vlucht langer zou duren dan normaal nu 5 uur,bah maar het is wat het is.
Om 21.15 geland op Eindhoven, de taxi chauffeur stond ons al op te wachten in de hal met een bordje hahahah, wat leek dat sjiek hihi.
Om 22.15 uur thuis in ons eigen hutje.

Hoe was La Palma.
In een woord geweldig,ontzettende aardige bevolking, mooie natuur je kunt hier eindeloos wandelen als je wilt.
3 Seizoenen op een dag meemaken.
La Palma heeft adembenemende plekken,een enorme diversiteit aan vegetatie,waar deze vegetatie uit bestaat,subtropische bossen,laurierbossen,en lavavelden.
La Palma is ook een van de meest bergachtige eilanden ter wereld .
Massa toerisme hier helemaal niet!
Maar voor een echte zon vakantie aan een strand moet je hier niet zijn.
Het heeft een groot aanbod aan wandelroutes.
La Palma is voor rustzoekers,geen discotheek gangers en of pubs.

En iedereen

voor het meelezen.

De volgende trip zal in December zijn dan gaan we een maandje naar Spanje,of daar een complete blog van komt weet ik nog niet,wie weet af en toe een verhaaltje.

1. Prachtig zeg, die laatste trip die jullie hebben gemaakt. Mooi daar. La Palma zou ik graag ook een keer bezoeken, lekker aan de wandel. Of het er ooit van komt? Geen idee, nog zoveel op mijn lijstje haha.
    Volgende maand weer lekker naar Spanje, heerlijk. Misschien een leuk idee om een weekverslagje ofzo te maken?
    Bedankt in ieder geval voor deze blog!

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...