dinsdag 12 november 2019

Santa Cruz vrijdag 1 nov dag 3,wandelen op Vulkaan San Antonio,zaterdag 2 nov dag 4

Vandaag staat Santa Cruz op het programma.

De hoofdstad van La Palma en heeft een rijke geschiedenis.
Vele oude koloniale huizen,pleinen en kerken doen herinneren aan de tijd van de zeevaarders na Antwerpen en Sevilla de derde grootste haven ter wereld.

Het lijkt hier als we erdoor heen wandelen alsof iedereen elkaar kent,mensen begroeten elkaar en worden kusjes uitgedeeld.
Wij wilden naar de overdekte markt, daar aangekomen was ie dicht, totaal geen erg in dat het 1 November was en Allerheiligen dat wordt hier dus gevierd.Dus zullen we een paar dagen later nog eens terug gaan,deze dag was het dus rustig in de stad de andere dag dat we gingen druk en de winkeltjes waren toen ook open, niet dat er veel is.
We wandelen wat door de straatjes en de gevels en eigenlijk alles vind ik dan toch erg sfeervol.

Hier Santa Cruz.

Prachtig die met hout bewerkte balkons.

Leuke pleintjes,straatjes en kerkje.

Iemand zijn voordeur stond open en ben even brutaal geweest om naar binnen te gluren en een foto te maken, want dit deze tegeltjes vind ik echt zo spaans prachtig.

We komen uit bij een ander pleintje, en daar staat de replica van het schip van Columbus met dit schip waagde hij in 1492 zijn beroemde oversteek van de Atlantische oceaan en kwam per ongeluk terecht in Amerika.
Het schip is een museum,wij zijn niet binnen geweest.

Helaas een tegenlicht foto van Columbus.

Als we terug lopen gaan we langs het strand,er zijn ook hier volop terrasjes,en restaurantjes.
Mooie huizen met prachtige balkons, maar ook de echt ouwe rotzooi vind ik ook mooi.

Hier ook echt ouwe meuk!!!!😅

In de middag nemen we onze rust en gaan een poosje bij het zwembad liggen,ik heb heerlijk liggen lezen.

Zaterdag 2 November dag 4.

Vandaag gaan we richting zuiden van het eiland.

En wat is het weer een genot om hier te rijden en alle lava te zien.

Fuencaliente de La Palma,hier zijn ook de zoutpannen en 2 prachtige vuurtorens.
Hier wordt het zout uit zeewater gewonnen doormiddel van verdamping.

Hierboven is vulkaan Tenequia in 1971 was deze vulkaan in het nieuws omdat deze zich opende en vanuit zijn binnenste duizenden kubieke meters gloeiende magma spuwde.
De  laatste vulkaanuitbarsting en bedekte een groot gedeelte van het zuidelijkste puntje van La Palma met lava en vulkanische grind.

Dan rijden we door naar Vulkaan San Antonio,waar we een wandeling maken over de rand van de krater en kunnen dan in de kratermond kijken.
Het is hier ietwat toeristisch,en de enige plaats waar we moeten betalen.
Als eerste gaan we even binnen bij het visitor center waar we de nodige informatie krijgen over deze vulkaan/krater.
Ook krijgen we te horen dat er erg veel wind boven staat en dat de kinderen goed moeten worden vast gehouden.

De hoogte van de vulkaan is niet echt hoog 657 meter maar de uitzichten zijn alweer schitterend.
We beginnen met onze wandeling en ja er staat heel veel wind,ik moet me hier en daar even vasthouden.

En hier is de wind onder mijn shirtje geblazen haha.
Heel bijzonder om hier overheen te kunnen lopen,ondanks wat meer mensen dat we tegen zijn gekomen, zo "druk"hebben we het eerder nog niet gehad.

Dan rijden we verder door na al dit moois gezien te hebben,man wat kun je toch genieten van de natuur in al zijn facetten.

We komen in het plaatsje Las Manchas terecht,hier niet veel te doen maar we vinden een prachtig pleintje helemaal van mozaiek,en prachtige beplanting, oke het is gemaakt maar evengoed niet minder mooi.

Het pleintje La Glorieta.
Dan ergens een terrasje pakken en daarna terug richting app.
Wat hebben wij vandaag weer enorm genoten.
Wat is de wereld mooi.

1. Leuk verslag, en prachtig ja die Spaanse tegeltjes in dat huis. Heerlijk om de foto's te zien van mooi weer en strand. Grauwe boel hier in NL!

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...