woensdag 13 november 2019

Markt Santa Cruz Dinsdag 5 november dag7, en Woensdag 6 november dag 8, met heel veel moois in het regenwoud.


Vandaag geen zin in geslinger gehad.
En dus nemen we een rustig dagje.

Eerder waren we naar de markt geweest maar die was dicht ivm Allerheiligen.
Dus we doen nog een poging.
We komen aan bij de overdekte markt en gingen naar binnen ik had me er heel wat van voorgesteld maar godsamme wat een tegenvaller,paar kraampjes met fruit, kruiden en dat was het dus!
Stonden dan ook met een 5 min weer buiten.






We lopen terug langs de kust,waaide nogal.








Onderweg halen we nog even lekker een gebakje om in de middag op te peuzelen met een bakkie koffie in het app.


Verder deze dag doen we niks meer, ik ga lezen en Theo kijkt wat tv.

Woensdag 6 november dag 8.

Vandaag veel gezien.
Mirador Bartolo.
Cubo de la Galga.
San Andres.
Charco Azul.
Los Tilos.

Alles ligt zo'n beetje op dezelfde route dus we werken het rustig af.
Vandaag was een rit door de bergen,langs kloven en bananenplantages.
Mijn darmen zitten weer op zijn plaats en dus kunnen we opnieuw gaan slingeren.








Als eerste komen we bij het uitzichtpunt San Bartolo en wat een schitterend uitzicht alweer!!!




























Wat is dit eiland toch veelzijdig qua natuur.

We rijden verder naar  het laurierbos Cubo de La Galga.

Groene vegetatie, vogels,rust en stilte.
























En goh wat was het hier ook weer mooi.
Het pad wat geasfalteerd, maar jeetje het ging toch flink omhoog, dat zie je niet op de foto's maar dat was voor mij toch wel even teveel van het goeie,we lopen rustig aan en af en toe even een stop.
Dit had ik toch echt niet willen missen.

Na onze wandeling die we trouwens niet helemaal hebben uitgelopen, gaan we verder door naar San Andres.







En weer rijden we door de bananenplantages,ik blijf het mooi vinden.
In het noord-westen van La Palma ligt dus deze plaats San Andres.



Het straatbeeld wordt bepaald door nauwe met kinderkopjes geplaveide steegjes.
Het is een klein charmant dorp waar vind ik niet veel te beleven is, maar toch heb lopen smilen van de huizen in leuke kleuren,planten ect ect.





















Dan na een tiental minuutjes verder rijden komen we bij Charco Azul,de natuurlijke zwembaden, en wat hangt hier een lekker sfeertje,een leuk terras waar we koffie op hebben en zitten genieten van de mannen die plezier hadden in het zwembad.

















We rijden over een smalle weg richting 
Los Tilos.
Een oerwoud op La Palma hier ben ik verliefd op geworden,man jezus mina wat is het hier mooi.
Het ruikt er heerlijk en zo stil je hoort alleen het water van de waterval.
We parkeren de auto en gaan aan de wandel.













Wat een jungle,grote varens,vochtig,we moeten door een paar tunneltjes heen waarlangs een levada loopt.













Dan komen we uit op een vind ik echt magische plek,eerlijk ik heb er geen woorden voor hoe mooi en sereen het hier is.


































Hier zijn we toch wel een poosje gebleven ik wilde dit echt in me opnemen,wat kan een mens toch blij worden van deze mooie plekken op de aardkloot.



We hebben alles gedaan wat voor vandaag op de planning stond,we rijden terug naar het app.
En ik? ik ben zo'n blij en een gelukkig mens.

Eerst moeten we nog even een brug over.




 Deze dus!

Wat hebben wij een indrukwekkende geweldige dag achter de rug,eentje om nooit meer te vergeten.




2 opmerkingen:

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...