vrijdag 19 oktober 2018

Prasonisi zuidelijkste punt. En Lindos. Woensdag 10 oktober dag 5.

Nou niet dus!

Wat een verschrikkelijk bed ik kan er niet aan wennen en dan het hoofdkussen daar had ik al een ander voor gevraagd en gekregen mijn nek staat s'morgens overdwars en zit vast.
Ja zie dat zijn die museum tekenen.

Vandaag gaan we naar Prasonisi,helemaal het zuiden en is ongeveer 95 km.

The beaches
Like the islet, the two beaches are named Prasonisi. Both are situated in a breathtaking scenery with views to the Aegean Sea, the Mediterranean Sea and spectacular mountains.

Prasonisi is often very windy on the west side, while sheltered on the east. Consequently, experienced windsurfers make use of the windy conditions on the western side, while rather inexperienced windsurfers and sunbathers enjoy the eastern side.

Both beaches benefit from fine sand and very shallow water, especially close to the islet. The eastern beach has sections with sun beds and parasols. Parking is possible close to the beach.

We rijden door ook nogal wat verlaten en stille dorpjes.
Nemen een pauze ik heb een koeltasje mee met wat te drinken en dat doen we dan even.

Onderweg zien we veel huizen die niet afgebouwd zijn en huizen waar de bewapening voor volgende etage die dus nooit komt waarschijnlijk.

In de buurt van Prasonisi komen we langs een legerbasis de jongens zijn aan het "spelen".
Ik heb daar maar geen foto's van gemaakt.
Bij aankomst kunnen we op het strand parkeren.

Het is wel heel apart om te zien dit,en ik bedoel aan beide kanten de zee.
We parkeren en gaan dan heerlijk uitwaaien want waaien dat doet het, schoenen uit en lekker met de pootjes door het water.

En hij heeft er ook zin in een genot om te zien wat een plezier het dier heeft.

Het wordt langzaam aan drukker maar hier heb je er gewoon geen last, heerlijk het geluid van de wind en de golven.

Bij het restaurant nemen we wat te drinken,en daarna rijden we weer weg en neem nog wat foto's van boven af zodat het beter te zien is de zee aan beide kanten.

Dit filmpje staat al eerder op de blog maar nu op de juiste bestemming.

We gaan hier weer weg en rijden dan naar Lindos dat komen we langs en pikken we gelijk even mee.

Lindos is het bekendste mooie dorp van Rhodos. Laat je niet misleiden door de bijnaam ‘het witte stadje’, want met nog geen duizend inwoners is Lindos toch echt een dorp.
Lindos is de oudste bewoonde plaats van Rhodos. De geschiedenis voert ruim drieduizend jaar terug. De oudste nog bestaande nederzetting van Lindos is Lindia Athena, de tempel van Athene. In de volksmond staat dit bouwwerk beter bekend als de Akropolis van Lindos. De huidige tempel heeft haar gekregen in de derde eeuw voor Christus. De eerste tempel die op deze heuvel bij Lindos weggezet is, werd ongeveer in 550 voor Christus gebouwd. De akropolis behoort tot de best bewaarde Griekse tempels en tot de belangrijkste historische bezienswaardigheden van het eiland Rhodos. Je kunt de akropolis tegen betaling bezoeken. Je moet dan wel eerst zo’n vijfhonderd trappen beklimmen vanuit het centrum van Lindos voordat je de tempel bereikt hebt.

Nou dat ging het niet worden, geen parkeerplaats te vinden retedruk,en gelukkig 30 jaar geleden al geweest en ik zag me ook niet op een ezel zitten lang van zijn leven niet om naar boven gaan om de Akropolis te zien of 12 euro betalen en dan 500 treden te gaan lopen en dus hebben we van afstand de fotos gemaakt.

Check done it seen it!
We zijn er weer klaar mee en gaan terug naar het app, daar gaan we nog een poosje bij het zwembad liggen,uitrusten!

1. Hihi, lekker snel klaar, met Lindos.
    Wat een prachtig strand zeg, met aan beide kanten water. Leuk die hond ook!

2. Jullie hebben heel goed weer zeg, mooi die blauwe luchten. Geweldig strand☀️🌴

3. apart he die beide zeeen... de 1 was doodstil(kalm zeg maar) de ander golven hahah erg mooi. ook die dorpjes jaa mooi meis

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...