vrijdag 19 oktober 2018

Vlindervallei en Kamiros. Zondag 7 oktober dag 2.

Vanmorgen vroeg wakker altijd wennen aan een ander bed en kussen en heb er niet aan kunnen wennen!

Op een minuutje lopen zit ook een supermarkt die s'morgens lekkere verse broodjes heeft,en dat doen we dus iedere morgen een heerlijk vers stokbroodje halen,als ontbijt.

Als we klaar zijn met alles,stappen we om 9.30 uur in de auto om naar de Vlindervallei te rijden.

Het is maar 20 min rijden en dus zijn we er zo.

Bij de infobalie werd ons gelijk al gezegd dat de tijd voor vlinders voorbij was en geen kans om vlinders te zien, wel netjes dat het even gemeld wordt.
Maar het wandelen was daar alleen al mooi genoeg.

De prijs was 3 euro pp.
We hebben een hele tijd rondgewandeld en zeker enorm genoten.

Kabbelende beekjes kleine watervalletjes toch genieten hier.

We hebben hier een paar uur doorgebracht en daarna een koffie gedronken op het terras.

Tegen dat het druk werd waren wij weg en dat is maar goed ook want drukte nee niks voor mij.

Dan rijden we door naar Kamiros dat was niet zover bij de Vlindervallei vandaan en konden dat dus mooi combineren.

Kamiros

Kamiros wordt al eeuwenlang niet meer bewoond, maar toch of juist daarom vormt het één van de belangrijkste bezienswaardigheden van Rhodos.
Kamiros was in de oudheid één van de drie grote Dorische steden van Rhodos. De stad is tegen een berghelling gebouwd en verdeeld over terrassen. Toen in 142 n. Chr. de stad voor een tweede keer getroffen werd door een aardbeving verlieten de bewoners Kamiros en de stad is sindsdien nooit meer bewoond geweest. Nu bezoeken in het hoogseizoen hordes toeristen deze plek en wanneer u de drukste momenten wilt ontlopen kunt u het beste vroeg in de morgen of aan het eind van de dag gaan. De ruïnes bieden goed zicht op hoe een Hellenistische stad er uit moet hebben gezien. Wanneer u de heuvel oploopt wordt u beloond met een prachtig uitzicht. Van deze hoogte kunt u goed zien hoe de stad is opgebouwd. Van de meeste gebouwen is slechts weinig bewaard gebleven. Op de heuvel heeft ooit een tempel voor Athene gestaan, maar nu rest slechts een cisterne. Op het laagst gelegen stuk vindt u onder andere de resten van de agora, het marktplein, en van een Apollotempel. Van de agora kunt u de heuvel oplopen richting de overblijfselen van de Athene tempel. Aan de linkerhand liggen restanten van een woonwijk. Wanneer u benieuwd bent hoe een stad in de Hellenistische tijd eruit heeft gezien, dan is een uitstap naar Kamiros een must.

Wij waren gelukkig in een rustige periode en hadden alle tijd om rond te lopen zonder dat het druk was.

Was toch wel apart om te zien allemaal.

Lekker niet druk en dus overal en alles kunnen zien.

We rijden terug langs de kust wat ook weer erg mooi is.

Om ongeveer 14.30 uur zijn we weer terug bij app, eten een broodje en besluiten nog een uurtje bij het zwembad te gaan liggen.

In de avond gaan we een potje kaarten, ik kan het niet winnen en dus ben ik er zo mee klaar hahah.
We maken plannen wat we morgen willen gaan doen.
Het is gewoon heerlijk in de morgen op pad en middag een poosje bij het zwembad vakantie?? Yes.
Tot morgen weer!

1. Lijkt me daar prachtig om te wandelen, dat vlinderpark. En mooi die blauwe zee.

2. Jammer van de vlinders maar wel een mooi park👍

3. Geen vlinders maar wel een mooie dag!! Ik ben altijd ongeduldig bij opgravingen of een museum of zo. 1e 10 minuten rustig aan en dan ga ik steeds sneller lopen hahaha

4. mooi hoor die fotos opgravingen en dan die enorme blauwe(enorm slaat op blauw he) zee erbij top

Op pad in eigen land.

Op pad in  En dat doen we. Ik heb me ooit eens ingeschreven bij Fletcher Hotels en dan krijg je met regelmaat aanbiedin...